O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Američki kontejnerski trgovinski deficit sve veći, carine ne usporavaju uvoz

Carine nisu zaustavile porast američkog trgovinskog deficita u kontejnerskoj industriji, već je neravnoteža dodatno narasla.

Dok se često tvrdi da bi se povratkom Donalda Trumpa u Bijelu kuću kontejnerski sektor mogao suočiti s najvećim rizicima, analiza podataka ne podržava pretpostavku da carine smanjuju obujam kontejnerskog prometa. Podaci Linerlytica pokazuju da se trgovinska neravnoteža SAD-a u kontejnerskom prijevozu pogoršala u posljednjih šest godina, otkako su 2018. godine uvedene prve trgovinske carine, piše Splash247.com.

U 2024. godini omjer uvezenih i izvezenih kontejnera s teretom iznosi 2,4:1, dok je taj omjer 2018. bio 1,8:1. Tijekom istog razdoblja, mjesečni prosjek uvoza povećan je za 18%, dok je izvoz smanjen za 10%, a broj praznih kontejnera vraćenih iz SAD-a porastao je za 39%.

Screenshot

Trump je predložio primjenu općih carina od 10% do 20% na većinu od 3 bilijuna dolara godišnjeg američkog uvoza, te minimalnu carinu od 60% na sve uvoze iz Kine u novom mandatu.

„Carine poput predloženih vjerojatno bi snažnije utjecale na tokove i cijene oceanijskog teretnog prometa nego one iz 2018. godine,” ističe Judah Levine, voditelj istraživanja u Freightosu.

Screenshot

Christian Roeloffs, izvršni direktor Container xChangea, globalne platforme za trgovanje i najam kontejnera, komentirao je: „Globalno, možemo očekivati značajne poremećaje u trgovini s obzirom na uvođenje carina. Iako bi to moglo promijeniti trgovačke rute i potaknuti zaobilazne taktike, obično dovodi do povećanja potražnje za kontejnerskim prijevozom.”

Analitičari Sea-Intelligence-a predviđaju kratkoročan rast potražnje za uvozom u SAD ako Trump ponovno osvoji mandat, jer bi neki uvoznici mogli pokušati nabaviti robu prije mogućeg uvođenja novih carina.

„U srednjem do dugoročnom razdoblju to bi moglo promijeniti trgovinske obrasce, jer bi se uvoznici prilagodili kako bi umanjili utjecaj carina,“ navodi Sea-Intelligence u svom nedavnom izvješću, dodajući da to nije nužno loša vijest za brodare. „To samo podrazumijeva prilagodbu mreža brodskih ruta kako bi odgovarale različitim trgovinskim tokovima,” zaključuje Sea-Intelligence.

Lars Jensen, koji vodi konzultantsku tvrtku Vespucci Maritime, prošlog je tjedna za Splash izjavio kako bi Trumpova pobjeda vjerojatno donijela kratkoročan poticaj za američki uvoz.

„Dugoročno, mogli bismo svjedočiti eskalaciji trgovinskih ratova, što bi moglo promijeniti rute i izvore nabave, kao što smo već vidjeli s kineskom robom koja se preusmjerava preko Meksika,” istaknuo je Jensen.

Foto: Splash247.com

Carine nisu zaustavile porast američkog trgovinskog deficita u kontejnerskoj industriji, već je neravnoteža dodatno narasla.

Dok se često tvrdi da bi se povratkom Donalda Trumpa u Bijelu kuću kontejnerski sektor mogao suočiti s najvećim rizicima, analiza podataka ne podržava pretpostavku da carine smanjuju obujam kontejnerskog prometa. Podaci Linerlytica pokazuju da se trgovinska neravnoteža SAD-a u kontejnerskom prijevozu pogoršala u posljednjih šest godina, otkako su 2018. godine uvedene prve trgovinske carine, piše Splash247.com.

U 2024. godini omjer uvezenih i izvezenih kontejnera s teretom iznosi 2,4:1, dok je taj omjer 2018. bio 1,8:1. Tijekom istog razdoblja, mjesečni prosjek uvoza povećan je za 18%, dok je izvoz smanjen za 10%, a broj praznih kontejnera vraćenih iz SAD-a porastao je za 39%.

Screenshot

Trump je predložio primjenu općih carina od 10% do 20% na većinu od 3 bilijuna dolara godišnjeg američkog uvoza, te minimalnu carinu od 60% na sve uvoze iz Kine u novom mandatu.

„Carine poput predloženih vjerojatno bi snažnije utjecale na tokove i cijene oceanijskog teretnog prometa nego one iz 2018. godine,” ističe Judah Levine, voditelj istraživanja u Freightosu.

Screenshot

Christian Roeloffs, izvršni direktor Container xChangea, globalne platforme za trgovanje i najam kontejnera, komentirao je: „Globalno, možemo očekivati značajne poremećaje u trgovini s obzirom na uvođenje carina. Iako bi to moglo promijeniti trgovačke rute i potaknuti zaobilazne taktike, obično dovodi do povećanja potražnje za kontejnerskim prijevozom.”

Analitičari Sea-Intelligence-a predviđaju kratkoročan rast potražnje za uvozom u SAD ako Trump ponovno osvoji mandat, jer bi neki uvoznici mogli pokušati nabaviti robu prije mogućeg uvođenja novih carina.

„U srednjem do dugoročnom razdoblju to bi moglo promijeniti trgovinske obrasce, jer bi se uvoznici prilagodili kako bi umanjili utjecaj carina,“ navodi Sea-Intelligence u svom nedavnom izvješću, dodajući da to nije nužno loša vijest za brodare. „To samo podrazumijeva prilagodbu mreža brodskih ruta kako bi odgovarale različitim trgovinskim tokovima,” zaključuje Sea-Intelligence.

Lars Jensen, koji vodi konzultantsku tvrtku Vespucci Maritime, prošlog je tjedna za Splash izjavio kako bi Trumpova pobjeda vjerojatno donijela kratkoročan poticaj za američki uvoz.

„Dugoročno, mogli bismo svjedočiti eskalaciji trgovinskih ratova, što bi moglo promijeniti rute i izvore nabave, kao što smo već vidjeli s kineskom robom koja se preusmjerava preko Meksika,” istaknuo je Jensen.

Foto: Splash247.com