O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tragedija kod Greenocka: Nedostatna obuka i komunikacija uzrokovali prevrtanje tegljača

MAIB izvještaj otkriva sigurnosne i proceduralne propuste koji su doveli do tragične nesreće tegljača Biter kod Greenocka.

Britanska Agencija za istrage pomorskih nesreća (MAIB) objavila je izvještaj o prevrtanju tegljača Biter koje je rezultiralo smrću dvojice članova posade 24. veljače 2023. godine, dok je tegljač pomagao putničkom brodu Hebridean Princess u uplovljavanju kod Greenocka u Škotskoj, piše Safety4Sea.

Nesreća i rezultati istrage

Tegljač Biter, opremljen dvostrukim propelerima, prevrnuo se oko 15:27 sati dok je bio privezan za krmu putničkog broda Hebridean Princess koji se približavao luci James Watt Dock. Posada tegljača nije uspjela pobjeći iz plovila i izgubila je živote.

Istraga je utvrdila da je tegljač Biter bio povučen sa strane dok je bio privezan za krmu Hebridean Princess. “Gob” uže, koje je trebalo spriječiti takvo povlačenje, nije izdržalo, a povećana brzina Hebridean Princess, između dva do pet puta veća od preporučene, dodatno je opteretila konope tegljača.

Otvoreni poklopac na smještajnom dijelu tegljača dodatno je kompromitirao vodonepropusnost plovila, smanjujući šanse posade za preživljavanje nakon prevrtanja. Analizom je utvrđeno da su razmjene informacija između pilota i posade bile nepotpune, a izgubljena je i prilika za provjeru pilotove procjene o planiranom manevru tegljača.

Foto: UK MAIB/Safety4Sea

Zaključci o sigurnosnim problemima

U izvještaju MAIB-a ističe se niz sigurnosnih problema koji su direktno doprinijeli nesreći:

  1. Nemogućnost promjene smjera: Tegljač nije mogao manevrirati iza putničkog broda prije nego što je težina plovila prešla na tegljačevo uže.
  2. Neučinkovito gob uže: Gob uže nije spriječilo tegljač da se povuče sa strane, čime je izgubio stabilnost.
  3. Brzina Hebridean Princess: Brzina putničkog broda bila je previsoka, što je opteretilo konope tegljača do pet puta više od preporučene granice.
  4. Nepouzdano gob uže: Praksa postavljanja gob užeta na oslonac bila je netestirana, a niska koeficijent trenja užeta doprinio je gubitku napetosti i mogućnosti prevrtanja.
  5. Otvorena ooklopna vrata: Otvorena poklopna vrata kompromitirala su vodonepropusnost plovila i smanjila šanse posade za preživljavanje.

Preporuke za sigurnosne mjere

MAIB je izdao nekoliko preporuka (2024/157 do 2024/166) za vlasnike tegljača, tvrtku Clyde Marine Services, koja bi trebala:

  • revidirati svoj sustav upravljanja sigurnošću i procjenu rizika kako bi pružila jasne smjernice o postavljanju gob užeta
  • definirati sigurnu brzinu za provođenje ključnih manevara
  • usvojiti priznati program obuke za zapovjednike svojih tegljača

Također, preporuke su poslane profesionalnim udrugama koje zastupaju pilote, lučke kapetane i vlasnike tegljača s ciljem razvoja odgovarajućih smjernica za sigurnosna pitanja istaknuta u izvještaju.

Detaljan izvještaj možete pronaći ovdje.

MAIB izvještaj otkriva sigurnosne i proceduralne propuste koji su doveli do tragične nesreće tegljača Biter kod Greenocka.

Britanska Agencija za istrage pomorskih nesreća (MAIB) objavila je izvještaj o prevrtanju tegljača Biter koje je rezultiralo smrću dvojice članova posade 24. veljače 2023. godine, dok je tegljač pomagao putničkom brodu Hebridean Princess u uplovljavanju kod Greenocka u Škotskoj, piše Safety4Sea.

Nesreća i rezultati istrage

Tegljač Biter, opremljen dvostrukim propelerima, prevrnuo se oko 15:27 sati dok je bio privezan za krmu putničkog broda Hebridean Princess koji se približavao luci James Watt Dock. Posada tegljača nije uspjela pobjeći iz plovila i izgubila je živote.

Istraga je utvrdila da je tegljač Biter bio povučen sa strane dok je bio privezan za krmu Hebridean Princess. “Gob” uže, koje je trebalo spriječiti takvo povlačenje, nije izdržalo, a povećana brzina Hebridean Princess, između dva do pet puta veća od preporučene, dodatno je opteretila konope tegljača.

Otvoreni poklopac na smještajnom dijelu tegljača dodatno je kompromitirao vodonepropusnost plovila, smanjujući šanse posade za preživljavanje nakon prevrtanja. Analizom je utvrđeno da su razmjene informacija između pilota i posade bile nepotpune, a izgubljena je i prilika za provjeru pilotove procjene o planiranom manevru tegljača.

Foto: UK MAIB/Safety4Sea

Zaključci o sigurnosnim problemima

U izvještaju MAIB-a ističe se niz sigurnosnih problema koji su direktno doprinijeli nesreći:

  1. Nemogućnost promjene smjera: Tegljač nije mogao manevrirati iza putničkog broda prije nego što je težina plovila prešla na tegljačevo uže.
  2. Neučinkovito gob uže: Gob uže nije spriječilo tegljač da se povuče sa strane, čime je izgubio stabilnost.
  3. Brzina Hebridean Princess: Brzina putničkog broda bila je previsoka, što je opteretilo konope tegljača do pet puta više od preporučene granice.
  4. Nepouzdano gob uže: Praksa postavljanja gob užeta na oslonac bila je netestirana, a niska koeficijent trenja užeta doprinio je gubitku napetosti i mogućnosti prevrtanja.
  5. Otvorena ooklopna vrata: Otvorena poklopna vrata kompromitirala su vodonepropusnost plovila i smanjila šanse posade za preživljavanje.

Preporuke za sigurnosne mjere

MAIB je izdao nekoliko preporuka (2024/157 do 2024/166) za vlasnike tegljača, tvrtku Clyde Marine Services, koja bi trebala:

  • revidirati svoj sustav upravljanja sigurnošću i procjenu rizika kako bi pružila jasne smjernice o postavljanju gob užeta
  • definirati sigurnu brzinu za provođenje ključnih manevara
  • usvojiti priznati program obuke za zapovjednike svojih tegljača

Također, preporuke su poslane profesionalnim udrugama koje zastupaju pilote, lučke kapetane i vlasnike tegljača s ciljem razvoja odgovarajućih smjernica za sigurnosna pitanja istaknuta u izvještaju.

Detaljan izvještaj možete pronaći ovdje.