Plutajući dok Dourado od 91.000 tona prošao je Sueski kanal u tehnički najzahtjevnijem prolazu do sada.
Sueski kanal nedavno je zabilježio jedan od najzanimljivijih i tehnički najzahtjevnijih prijelaza u svojoj 154-godišnjoj povijesti. Plutajući dok Dourado, težak 91.000 tona, prevezen je iz Singapura u Tursku nakon preciznog i dugotrajnog planiranja, piše The Maritime Executive.
Predsjednik Uprave Sueskog kanala, admiral Ossama Rabiee, objasnio je kako je ovaj prijelaz zahtijevao posebne pripreme. Navigacijski plan izrađen je u Centru za nadzor navigacije, dok su sigurnosne mjere razmotrene i testirane u Simulacijskom i pomorskom trening centru SCA-a. Početna inspekcija obavljena je na sidrištu Suez od strane tima koji su činili piloti i kapetani tegljača.
Plutajući dok Dourado prešao je kanal bez vlastitog pogona, oslanjajući se isključivo na snažne tegljače. S duljinom od 450 metara i širinom od 90 metara, postao je najveća plutajuća jedinica koja je do sada prošla kanal tegljenjem.
Proširenje južnog sektora Sueskog kanala bilo je ključno za ovaj podvig. Prije proširenja, maksimalna širina dopuštena za prolaz bila je 70 metara, dok je projekt proširenja kanala dodao dodatnih 40 metara na istočnoj strani te smanjio utjecaj vodenih struja, omogućujući sigurniju navigaciju.
Iako je kanal proširen, prolazak plutajućeg doka zahtijevao je preciznu navigaciju i stalno praćenje struja kako bi se održala stabilnost. Brzina je smanjena na 4 čvora za dodatnu sigurnost. Singapurski tegljači Hulk II i Maverick 1 vodili su operaciju, uz podršku pet lokalnih tegljača i broda za navođenje. Uz 16 pilota i 10 kapetana tegljača, prolazak je završen za 24 sata, demonstrirajući tehničke kapacitete kanala.