O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brodovi s vjetrobranima: Novi trend u smanjenju emisija u pomorskom prometu

Ovi vjetrobrani smanjuju aerodinamički otpor brodova, što rezultira manjom potrošnjom goriva i nižim emisijama.

Kontejnerski prijevoznici predvode pomorsku industriju u primjeni tehnologija za smanjenje potrošnje goriva, uključujući ugradnju vjetrobrana. Njemački brodar Hapag-Lloyd najnoviji je u nizu koji na svoje novogradnje dodaje deflektore vjetra. Fotografije objavljene od strane Alphalinera prikazuju brod u izgradnji u Južnoj Koreji s velikim kupolastim vjetrobranom na pramcu, dok će slični uređaji biti postavljeni i na druge brodove u izgradnji u Kini, piše Splash247.com.

Ocean Network Express (ONE) i CMA CGM bili su među prvim kompanijama koje su ponovno uvele ovu tehnologiju, a pridružio im se i MSC. Ovi uređaji smanjuju aerodinamički otpor brodova, što rezultira manjom potrošnjom goriva i nižim emisijama.

Prema Alphalineroj analizi, učinak vjetrobrana na uštede goriva iznosi oko 2%. Iako je taj učinak relativno malen, u kombinaciji s poboljšanjima trupa, propelera i motora, doprinosi značajnim uštedama. “Vjetrobrani su postali popularna opcija za novogradnje i retrofitove jer zahtijevaju minimalno održavanje, a pružaju konkretne rezultate u smanjenju emisija,” navodi Alphaliner.

Tehnologija vjetrobrana potječe od ranijih pokušaja kompanija poput Norasie, koja je postavila manje pramčane štitove na brodove prije 20 godina. Njihova današnja verzija predstavlja pristupačno rješenje u smanjenju utjecaja pomorskog prijevoza na okoliš.

Ovi vjetrobrani smanjuju aerodinamički otpor brodova, što rezultira manjom potrošnjom goriva i nižim emisijama.

Kontejnerski prijevoznici predvode pomorsku industriju u primjeni tehnologija za smanjenje potrošnje goriva, uključujući ugradnju vjetrobrana. Njemački brodar Hapag-Lloyd najnoviji je u nizu koji na svoje novogradnje dodaje deflektore vjetra. Fotografije objavljene od strane Alphalinera prikazuju brod u izgradnji u Južnoj Koreji s velikim kupolastim vjetrobranom na pramcu, dok će slični uređaji biti postavljeni i na druge brodove u izgradnji u Kini, piše Splash247.com.

Ocean Network Express (ONE) i CMA CGM bili su među prvim kompanijama koje su ponovno uvele ovu tehnologiju, a pridružio im se i MSC. Ovi uređaji smanjuju aerodinamički otpor brodova, što rezultira manjom potrošnjom goriva i nižim emisijama.

Prema Alphalineroj analizi, učinak vjetrobrana na uštede goriva iznosi oko 2%. Iako je taj učinak relativno malen, u kombinaciji s poboljšanjima trupa, propelera i motora, doprinosi značajnim uštedama. “Vjetrobrani su postali popularna opcija za novogradnje i retrofitove jer zahtijevaju minimalno održavanje, a pružaju konkretne rezultate u smanjenju emisija,” navodi Alphaliner.

Tehnologija vjetrobrana potječe od ranijih pokušaja kompanija poput Norasie, koja je postavila manje pramčane štitove na brodove prije 20 godina. Njihova današnja verzija predstavlja pristupačno rješenje u smanjenju utjecaja pomorskog prijevoza na okoliš.