Samsung Heavy Industries (SHI), vodeći južnokorejski brodograditelj, predstavio je inovativni dizajn LNG broda opremljenog sustavom pomoćnog pogona na vjetar. Ova tehnologija omogućuje značajnu uštedu goriva i smanjenje emisija ugljika, čineći korak prema održivom pomorstvu.
Brod je dobio odobrenje od Korean Registera i Liberijskog registra, zahvaljujući implementaciji napredne tehnologije jedara (wing sail). Dizajn također uključuje postavljanje zapovjednog mosta na pramac, čime se rješava problem vidljivosti, često istican kao izazov kod brodova s pomoćnom vjetropropulzijom, piše Splash247.com.
Osim toga, brod je opremljen uređajem za smanjenje otpora zraka, koji u kombinaciji s jedrima dodatno poboljšava učinkovitost goriva i smanjuje emisije.
Jang Hae-gi, voditelj tehnološkog razvoja SHI-a, naglasio je važnost vjetropropulzije u postizanju ugljične neutralnosti u brodograđevnoj industriji:
“Vjetar je ključan faktor u našim naporima za dekarbonizaciju. Nastavit ćemo razvijati ekološki prihvatljive brodove s tehnologijom vjetropropulzije.”
Samsung nije prvi u ovoj tehnologiji – japanski brodar Mitsui OSK Lines (MOL) ranije ove godine predstavio LNG brod s vjetropropulzijom. MOL će na brod koji gradi u Južnoj Koreji ugraditi dva teleskopska jedra Wind Challenger, a isporuka je planirana za 2026. godinu.