MSC obara rekorde s nevjerojatnom snagom kupnje i dominacijom na globalnom tržištu.
Nezaustavljiv rast i ambicije tvrtke Mediterranean Shipping Co (MSC) tjeraju konkurenciju da se bori za dostupne brodove kako bi ostali relevantni na tržištu. Prema izvještaju Alphaliner-a, MSC je od kolovoza 2020. kupio više od 400 polovnih brodova, dok Linerlytica tvrdi da je brojku već prešao na 420 kupljenih brodova. Ovaj povijesni niz kupnji započeo je tijekom pandemije, a uz rekordnu knjigu narudžbi, MSC sada drži više od 20% globalnog tržišnog udjela, postajući prvi brodar na svijetu koji je premašio kapacitete od 5 milijuna TEU, a ubrzo zatim i 6 milijuna TEU, piše Splash247.com.
Ovaj tjedan Alphaliner je zabilježio još osam brodova koje je MSC kupio, veličina između 1.740 i 8.814 TEU. Analize ukazuju da su upravo agresivni potezi MSC-a na tržištu polovnih brodova ključni za održavanje visokih cijena najma brodova. Prema Linerlyticinim podacima, MSC je povukao preko 17% flote na tržištu najma u posljednje četiri godine, ostavljajući konkurenciju da se bori za preostale slobodne brodove. Pojedini ugovori sada se sklapaju za buduće datume isporuke, čak do 2025. i 2026. godine.
Linerlytica predviđa da MSC neće zaustaviti svoj tempo kupnje, što će održati visoke cijene na tržištu polovnih brodova i chartera. Tržište kontejnera ostaje sušta suprotnost onome što se događa u sektorima suhog tereta i tankera, koji bilježe stagnaciju prodaje i niske razine interesa kupaca.
Brojne brokerske kuće potvrđuju ovaj trend. MB Shipbrokers ističe da snažan interes kupaca izaziva žestoku konkurenciju među kupcima za ograničeni broj dostupnih brodova. U svom posljednjem izvješću, Braemar navodi: “Dok su mnogi očekivali pad tržišta uslijed globalnih ekonomskih i geopolitičkih napetosti, kontejnerski sektor se izdvaja s pozitivnim kretanjima na svim razinama. Kako se charter ugovori za 2025. bliže kraju, sve manje je dostupnih brodova za kupnju, a cijene nastavljaju rasti.”
MSC svojom neviđenom kupovinom nastavlja redefinirati pravila igre u industriji, ostavljajući konkurente da se bore za preostalu tonažu u uvjetima sve manje dostupnih brodova i rastućih cijena.