Svrgavanje Assadove obitelji s vlasti označilo je početak novog razdoblja za Siriju, no ta promjena donijela je velike posljedice za pomorski sektor. Nakon odlaska Bashara al-Assada u Rusiju, trgovački brodovi potpuno izbjegavaju sirijske vode i luke.
Podaci platformi za praćenje brodova, poput VesselFindera i MarineTraffic-a, potvrđuju kako trenutno nema komercijalnih brodova u sirijskim lukama. Ova situacija odražava nestabilnost koja je zahvatila zemlju nakon završetka režima Assada, koji je trajao više od 50 godina, piše Splash247.com.
Pomorski analitičari iz TankerTrackers.com zabilježili su da je iranski tanker Lotus, koji je trebao isporučiti 750.000 barela iranske nafte Siriji, jučer naglo promijenio kurs i vratio se u Iran. To bi moglo uzrokovati ozbiljnu nestašicu goriva u Siriji.
Prema podacima Oceanbolta, Rusija je do sada bila glavni dobavljač pomorskih tereta za Siriju, dok su značajni trgovinski partneri bile i Iran, Turska te Egipat. Međutim, situacija se drastično promijenila nakon što su ruske vojne snage napustile Tartous, ključnu luku koja im je desetljećima služila kao strateška baza u Mediteranu.
Latakija, Banias i Tartous, najveće sirijske luke, trenutno su bez ikakve trgovačke aktivnosti, što jasno ukazuje na nesigurnost i ekonomski vakuum s kojim se Sirija suočava.