O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

BIMCO analiza: Veliki pad narudžbi za novogradnje bulkera

Smanjenje narudžbi bulkera odraz je tržišnih problema i nesigurnosti oko goriva budućnosti

Prema analizi BIMCO-a, naručivanje novih bulkera u posljednja tri mjeseca palo je 70% ispod godišnjeg prosjeka. Glavni razlozi uključuju pad vozarina, neizvjesne tržišne prognoze i visoke cijene novih brodova, što ukazuje na mogući pad narudžbi i u 2024, piše Splash247.com.

Iako je tržište rasutih tereta bilo snažno tijekom većeg dijela 2024., slabija potražnja iz Kine i oporavak prometa kroz Panamski kanal utjecali su na vozarine. U listopadu je Baltički indeks suhog tereta (BDI) pao za 15% u odnosu na prethodni mjesec, a dodatni pad u studenom donio je smanjenje od 16% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Pored tržišnih izazova, brodovlasnici se suočavaju s regulatornom nesigurnošću. Predviđa se da će rast potražnje za prijevozom rasutih tereta usporiti zbog smanjenja pošiljki ugljena i povećanja proizvodnje recikliranog čelika, što će utjecati na prijevoz željezne rude. Također, neizvjesnosti oko izbora alternativnih goriva i njihove dostupnosti dodatno kompliciraju naručivanje novih brodova.

Cijene polovnih brodova pale su za 7% od kolovoza 2024., dok su cijene novih brodova ostale stabilne zbog visokih narudžbi iz sektora tankera, kontejnerskih i LNG brodova. Trenutno su polovnim brodovima cijene oko 90% vrijednosti novih brodova, čineći gradnju manje privlačnom.

Unatoč usporavanju, segment capesize brodova bilježi rast narudžbi za 42% u odnosu na prošlu godinu, dok su segmenti panamax i supramax i dalje vodeći po ukupnom broju i kapacitetu brodova, unatoč smanjenju narudžbi.

Smanjenje narudžbi bulkera odraz je tržišnih problema i nesigurnosti oko goriva budućnosti

Prema analizi BIMCO-a, naručivanje novih bulkera u posljednja tri mjeseca palo je 70% ispod godišnjeg prosjeka. Glavni razlozi uključuju pad vozarina, neizvjesne tržišne prognoze i visoke cijene novih brodova, što ukazuje na mogući pad narudžbi i u 2024, piše Splash247.com.

Iako je tržište rasutih tereta bilo snažno tijekom većeg dijela 2024., slabija potražnja iz Kine i oporavak prometa kroz Panamski kanal utjecali su na vozarine. U listopadu je Baltički indeks suhog tereta (BDI) pao za 15% u odnosu na prethodni mjesec, a dodatni pad u studenom donio je smanjenje od 16% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Pored tržišnih izazova, brodovlasnici se suočavaju s regulatornom nesigurnošću. Predviđa se da će rast potražnje za prijevozom rasutih tereta usporiti zbog smanjenja pošiljki ugljena i povećanja proizvodnje recikliranog čelika, što će utjecati na prijevoz željezne rude. Također, neizvjesnosti oko izbora alternativnih goriva i njihove dostupnosti dodatno kompliciraju naručivanje novih brodova.

Cijene polovnih brodova pale su za 7% od kolovoza 2024., dok su cijene novih brodova ostale stabilne zbog visokih narudžbi iz sektora tankera, kontejnerskih i LNG brodova. Trenutno su polovnim brodovima cijene oko 90% vrijednosti novih brodova, čineći gradnju manje privlačnom.

Unatoč usporavanju, segment capesize brodova bilježi rast narudžbi za 42% u odnosu na prošlu godinu, dok su segmenti panamax i supramax i dalje vodeći po ukupnom broju i kapacitetu brodova, unatoč smanjenju narudžbi.

HTML Code here
HTML Code here