U posljednjem desetljeću kineski brodari ostvarili su dvostruki rast i preuzeli globalno vodstvo
Kina je zauzela čvrsto prvo mjesto kao najveća brodovlasnička nacija na svijetu, s razlikom koja sada iznosi gotovo 30 milijuna bruto tona (gt) u odnosu na Grčku, prema najnovijim podacima Clarksons Researcha.
U kolovozu prošle godine Kina je prvi put nadmašila Grčku po veličini trgovačke flote u bruto tonaži, a od tada kineski brodovlasnici prednjače u akvizicijama brodova te su glavni klijenti brodogradilišta, piše Splash247.com.
Trenutno kineska trgovačka flota iznosi 282,9 milijuna gt, dok je grčka flota na drugom mjestu s 254 milijuna gt. Uz to, kineski vlasnici brodova imaju veću ukupnu knjigu narudžbi – 46,7 milijuna gt, u usporedbi s grčkim vlasnicima koji imaju 35,4 milijuna gt.
Kineska trgovačka flota u vlasništvu bilježi nevjerojatan rast tijekom posljednja dva desetljeća. Početkom 2000-ih činila je tek dvadesetinu svjetske trgovačke flote, dok danas predstavlja više od jedne sedmine. U posljednjih deset godina kapacitet kineske trgovačke flote više se nego udvostručio.
No, kineska dominacija u pomorskom sektoru ne završava s brodovlasništvom. Kineska brodogradilišta zauzela su prvo mjesto ispred Južne Koreje, kineski operateri luka proširili su svoj globalni utjecaj, a Narodna Republika postala je ključni izvor financiranja za pomorsku industriju u posljednjem desetljeću. Više o ovoj temi pročitajte OVDJE.