O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

FuelEU Maritime: Pripreme za ključnu regulaciju koja kreće 2025. godine

Pomorska industrija ulazi u eru dekarbonizacije s uvođenjem stroge EU regulative o emisijama

Od 1. siječnja 2025. godine, EU-ova FuelEU Maritime regulativa stupit će na snagu, otvarajući novu eru emisijskih standarda za pomorsku industriju. Propis, usmjeren na brodove preko 5.000 bruto tona koji pristaju u EU luke, postavlja ciljeve za smanjenje intenziteta emisija stakleničkih plinova iz brodskih goriva. Početni cilj iznosi 2% smanjenja u 2025. godini, a postupno se povećava na ambicioznih 80% do 2050. godine, piše gCaptain.

Regulativa obuhvaća sve brodove, bez obzira na zastavu, uključujući emisije tijekom plovidbe i u lukama. Za industriju koja generira gotovo 3% globalnih emisija, FuelEU Maritime ključni je dio EU-ovog Fit for 55 plana za smanjenje ukupnih emisija za 55% do 2030. godine. Regulativa se usklađuje s EU-ovim sustavom trgovanja emisijama (ETS), dodatno ograničavajući oslanjanje na konvencionalna goriva.

FuelEU Maritime pohvaljen je zbog tehnološke neutralnosti i fleksibilnosti, omogućujući vlasnicima brodova da biraju između različitih rješenja, poput biogoriva, LNG-a, metanola, amonijaka, vodika i drugih izvora energije. Međutim, industrija je podijeljena oko spremnosti za tranziciju.

Troškovi alternativnih goriva i dalje su visoki, dok mnogi operateri izražavaju zabrinutost zbog dostupnosti goriva i logističkih izazova u prelasku flote na nove tehnologije. Da bi olakšali prilagodbu, organizacije poput BIMCO-a uvele su nove ugovorne klauzule, poput FuelEU Maritime klauzule za 2024. godinu, koja jasno definira odgovornosti oko izbora goriva, usklađenosti s emisijama i raspodjele troškova.

Radna snaga također ostaje izazov – procjenjuje se da će do 2030. godine biti potrebno obučiti 450.000 pomoraca za sigurno upravljanje alternativnim gorivima poput amonijaka i vodika.

Troškovi usklađivanja s regulativom rastu, uz dodatne troškove povezane s EU ETS-om i drugim jurisdikcijskim propisima. Neke kompanije, poput Maerska, već predviđaju gotovo dvostruko veće emisijske naknade u 2025. godini u usporedbi s 2024.

Iako izazovi ostaju, FuelEU Maritime predstavlja ključan korak prema dekarbonizaciji jedne od najkarbonintenzivnijih industrija na svijetu. Njegova fleksibilnost pruža prostor za inovacije, a raniji prihvatitelji već vide prilike za konkurentsku prednost.

Kako se približava rok za provedbu, jasno je da zelena tranzicija u pomorstvu više nije budućnost – ona je postala stvarnost.

Pomorska industrija ulazi u eru dekarbonizacije s uvođenjem stroge EU regulative o emisijama

Od 1. siječnja 2025. godine, EU-ova FuelEU Maritime regulativa stupit će na snagu, otvarajući novu eru emisijskih standarda za pomorsku industriju. Propis, usmjeren na brodove preko 5.000 bruto tona koji pristaju u EU luke, postavlja ciljeve za smanjenje intenziteta emisija stakleničkih plinova iz brodskih goriva. Početni cilj iznosi 2% smanjenja u 2025. godini, a postupno se povećava na ambicioznih 80% do 2050. godine, piše gCaptain.

Regulativa obuhvaća sve brodove, bez obzira na zastavu, uključujući emisije tijekom plovidbe i u lukama. Za industriju koja generira gotovo 3% globalnih emisija, FuelEU Maritime ključni je dio EU-ovog Fit for 55 plana za smanjenje ukupnih emisija za 55% do 2030. godine. Regulativa se usklađuje s EU-ovim sustavom trgovanja emisijama (ETS), dodatno ograničavajući oslanjanje na konvencionalna goriva.

FuelEU Maritime pohvaljen je zbog tehnološke neutralnosti i fleksibilnosti, omogućujući vlasnicima brodova da biraju između različitih rješenja, poput biogoriva, LNG-a, metanola, amonijaka, vodika i drugih izvora energije. Međutim, industrija je podijeljena oko spremnosti za tranziciju.

Troškovi alternativnih goriva i dalje su visoki, dok mnogi operateri izražavaju zabrinutost zbog dostupnosti goriva i logističkih izazova u prelasku flote na nove tehnologije. Da bi olakšali prilagodbu, organizacije poput BIMCO-a uvele su nove ugovorne klauzule, poput FuelEU Maritime klauzule za 2024. godinu, koja jasno definira odgovornosti oko izbora goriva, usklađenosti s emisijama i raspodjele troškova.

Radna snaga također ostaje izazov – procjenjuje se da će do 2030. godine biti potrebno obučiti 450.000 pomoraca za sigurno upravljanje alternativnim gorivima poput amonijaka i vodika.

Troškovi usklađivanja s regulativom rastu, uz dodatne troškove povezane s EU ETS-om i drugim jurisdikcijskim propisima. Neke kompanije, poput Maerska, već predviđaju gotovo dvostruko veće emisijske naknade u 2025. godini u usporedbi s 2024.

Iako izazovi ostaju, FuelEU Maritime predstavlja ključan korak prema dekarbonizaciji jedne od najkarbonintenzivnijih industrija na svijetu. Njegova fleksibilnost pruža prostor za inovacije, a raniji prihvatitelji već vide prilike za konkurentsku prednost.

Kako se približava rok za provedbu, jasno je da zelena tranzicija u pomorstvu više nije budućnost – ona je postala stvarnost.

HTML Code here
HTML Code here