O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kako sigurno ukrcati miješane terete na bulk-carriere?

Američki P&I klub upozorava na zabrinutost zbog ukrcaja gotovih i polugotovih čeličnih proizvoda zajedno s break-bulk, kontejnerskim i projektno specijalnim teretima u istom skladištu bulk-carriera.

Break-bulk i projektni tereti uključuju velike, teške i predimenzionirane predmete, dijelove strojeva, sanduke i terete na kotačima poput kamiona, dizalica i utovarivača. Za razliku od brodova namijenjenih isključivo za ovakve terete, bulk-carrieri nisu opremljeni odgovarajućim sustavima za vezanje i osiguranje, piše Safety4Sea.

Nepravilne dimenzije i težina ovakvih tereta otežavaju njihovo sigurno osiguranje i često zahtijevaju improvizirana rješenja, što posadi otežava nadzor tijekom plovidbe. Tereti na kotačima posebno su rizični zbog sklonosti pomicanju. Stoga se osiguranje ovakvih tereta detaljno regulira Aneksom 4 Kodeksa za slaganje i osiguranje tereta (CSS Code).

Ključne preporuke za siguran ukrcaj tereta:

  1. Plan slaganja tereta treba biti dostupan unaprijed, a oficir zadužen za teret treba unijeti podatke u brodski program stabiliteta kako bi provjerio stabilnost i sigurnost.
  2. Tereti se moraju osigurati u skladu s odobrenim priručnikom za osiguranje tereta (CSM) i pravilima CSS Kodeksa.
  3. Potrebno je osigurati da na brodu postoji odgovarajuća oprema za osiguranje i materijali za vezanje.

Problemi kod nepravilnog osiguranja:

  • Vozila i teški tereti smješteni na drugim teretima mogu deformirati ili oštetiti teret ispod.
  • Osiguranje vozila mora biti individualno na čvrste točke brodske strukture, a ne vezanjem vozila jedno za drugo.
  • Postavljanje podloški (dunnage) ispod tereta osigurava ravnomjerno raspoređivanje težine kako bi se izbjeglo prekoračenje nosivosti brodskih tank-topova.
  • Vezovi trebaju omogućiti zatezanje tijekom plovidbe.

Odgovornost brodovlasnika i kapetana:

Brodovlasnici moraju osigurati da je brod pogodan za prijevoz ovakvih tereta u skladu s klasifikacijskim standardima i zakonskim propisima. Kapetan ima krajnju odgovornost za siguran ukrcaj, slaganje i osiguranje tereta.

Ako određeni tereti nisu u skladu s pravilima, kapetan mora odbiti ukrcaj. Na primjer, nije prihvatljivo ukrcati vozila s gorivom u spremnicima ako brod nije opremljen sustavom za gašenje požara u skladištima.

Osiguravanje stručnjaka za pregled tereta tijekom ukrcaja može spriječiti financijske gubitke, oštećenja broda ili ozljede posade, što višestruko nadmašuje trošak angažiranja stručnog nadzora.

Američki P&I klub upozorava na zabrinutost zbog ukrcaja gotovih i polugotovih čeličnih proizvoda zajedno s break-bulk, kontejnerskim i projektno specijalnim teretima u istom skladištu bulk-carriera.

Break-bulk i projektni tereti uključuju velike, teške i predimenzionirane predmete, dijelove strojeva, sanduke i terete na kotačima poput kamiona, dizalica i utovarivača. Za razliku od brodova namijenjenih isključivo za ovakve terete, bulk-carrieri nisu opremljeni odgovarajućim sustavima za vezanje i osiguranje, piše Safety4Sea.

Nepravilne dimenzije i težina ovakvih tereta otežavaju njihovo sigurno osiguranje i često zahtijevaju improvizirana rješenja, što posadi otežava nadzor tijekom plovidbe. Tereti na kotačima posebno su rizični zbog sklonosti pomicanju. Stoga se osiguranje ovakvih tereta detaljno regulira Aneksom 4 Kodeksa za slaganje i osiguranje tereta (CSS Code).

Ključne preporuke za siguran ukrcaj tereta:

  1. Plan slaganja tereta treba biti dostupan unaprijed, a oficir zadužen za teret treba unijeti podatke u brodski program stabiliteta kako bi provjerio stabilnost i sigurnost.
  2. Tereti se moraju osigurati u skladu s odobrenim priručnikom za osiguranje tereta (CSM) i pravilima CSS Kodeksa.
  3. Potrebno je osigurati da na brodu postoji odgovarajuća oprema za osiguranje i materijali za vezanje.

Problemi kod nepravilnog osiguranja:

  • Vozila i teški tereti smješteni na drugim teretima mogu deformirati ili oštetiti teret ispod.
  • Osiguranje vozila mora biti individualno na čvrste točke brodske strukture, a ne vezanjem vozila jedno za drugo.
  • Postavljanje podloški (dunnage) ispod tereta osigurava ravnomjerno raspoređivanje težine kako bi se izbjeglo prekoračenje nosivosti brodskih tank-topova.
  • Vezovi trebaju omogućiti zatezanje tijekom plovidbe.

Odgovornost brodovlasnika i kapetana:

Brodovlasnici moraju osigurati da je brod pogodan za prijevoz ovakvih tereta u skladu s klasifikacijskim standardima i zakonskim propisima. Kapetan ima krajnju odgovornost za siguran ukrcaj, slaganje i osiguranje tereta.

Ako određeni tereti nisu u skladu s pravilima, kapetan mora odbiti ukrcaj. Na primjer, nije prihvatljivo ukrcati vozila s gorivom u spremnicima ako brod nije opremljen sustavom za gašenje požara u skladištima.

Osiguravanje stručnjaka za pregled tereta tijekom ukrcaja može spriječiti financijske gubitke, oštećenja broda ili ozljede posade, što višestruko nadmašuje trošak angažiranja stručnog nadzora.

HTML Code here
HTML Code here