O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kina Blokirala Istragu Broda Optuženog za Sabotažu Podmorskih Kabela u Baltiku

Brod i posada već su napustili regiju i plove prema Egiptu, ostavljajući NATO saveznicima posljednju priliku za djelovanje dok je brod još u njihovim vodama.

Kineske vlasti odbile su dopustiti švedskom tužitelju da pregleda kineski brod Yi Peng 3, optužen za sabotiranje podmorskih kabela u Baltičkom moru, prema pisanju The Maritime Executive.

Dana 17. i 18. studenoga, dva podmorska kabela su neočekivano pukla uz obalu Švedske. Podaci sustava AIS pokazuju da je brod Yi Peng 3 neobično manevrirao na mjestima gdje su kabeli oštećeni. Također, jedno od njegovih sidara je znatno oštećeno, a tragovi na morskom dnu ukazuju na povlačenje sidra.

Danske snage presrele su Yi Peng 3 dok je ulazio u tjesnac Veliki Belt, ali brod nije zaustavljen tijekom prolaska danskim vodama. Umjesto toga, napustio je teritorijalne vode Danske i usidrio se u međunarodnim vodama u Kattegatu, gdje je mjesec dana bio pod nadzorom danskih i njemačkih plovila.

Švedske vlasti, koje vode istragu, zatražile su dozvolu za pregled broda od države pod čijom zastavom plovi – Kine. Nakon dugih pregovora, kineske vlasti poslale su vlastiti tim za istragu, dopuštajući europskim predstavnicima samo promatranje. Švedski tužitelj Henrik Söderman nije dobio dozvolu za ulazak na brod i obavljanje dužnosti.

“Nevjerojatno je da brod odlazi, a da tužitelj nije imao priliku pregledati ga i ispitati posadu u okviru švedske kaznene istrage,” izjavila je švedska ministrica vanjskih poslova Maria Malmer Stenergard.

Ovo je drugi incident s podmorskom infrastrukturom u Baltiku koji uključuje kineski brod u posljednje dvije godine. Litvanski ministar vanjskih poslova, Kestutis Budrys, pozvao je na hitne mjere.

“Sigurnost počinje s uklanjanjem slabosti,” rekao je Budrys. “Odbijanje Kine da surađuje u istragama podmorskih incidenata u Baltičkom moru ne smije postati presedan. Ako mentalitet ‘moje je moje’ postane nova globalna norma, EU će morati uvesti nova pravila navigacije kako bi zaštitila svoje interese.”

Trenutno, Yi Peng 3 plovi Sjevernim morem prema Kanalu La Manche. Ovo je posljednja prilika da švedski NATO saveznici poduzmu akciju prije nego što brod napusti europske jurisdikcije na putu prema Egiptu.

Brod i posada već su napustili regiju i plove prema Egiptu, ostavljajući NATO saveznicima posljednju priliku za djelovanje dok je brod još u njihovim vodama.

Kineske vlasti odbile su dopustiti švedskom tužitelju da pregleda kineski brod Yi Peng 3, optužen za sabotiranje podmorskih kabela u Baltičkom moru, prema pisanju The Maritime Executive.

Dana 17. i 18. studenoga, dva podmorska kabela su neočekivano pukla uz obalu Švedske. Podaci sustava AIS pokazuju da je brod Yi Peng 3 neobično manevrirao na mjestima gdje su kabeli oštećeni. Također, jedno od njegovih sidara je znatno oštećeno, a tragovi na morskom dnu ukazuju na povlačenje sidra.

Danske snage presrele su Yi Peng 3 dok je ulazio u tjesnac Veliki Belt, ali brod nije zaustavljen tijekom prolaska danskim vodama. Umjesto toga, napustio je teritorijalne vode Danske i usidrio se u međunarodnim vodama u Kattegatu, gdje je mjesec dana bio pod nadzorom danskih i njemačkih plovila.

Švedske vlasti, koje vode istragu, zatražile su dozvolu za pregled broda od države pod čijom zastavom plovi – Kine. Nakon dugih pregovora, kineske vlasti poslale su vlastiti tim za istragu, dopuštajući europskim predstavnicima samo promatranje. Švedski tužitelj Henrik Söderman nije dobio dozvolu za ulazak na brod i obavljanje dužnosti.

“Nevjerojatno je da brod odlazi, a da tužitelj nije imao priliku pregledati ga i ispitati posadu u okviru švedske kaznene istrage,” izjavila je švedska ministrica vanjskih poslova Maria Malmer Stenergard.

Ovo je drugi incident s podmorskom infrastrukturom u Baltiku koji uključuje kineski brod u posljednje dvije godine. Litvanski ministar vanjskih poslova, Kestutis Budrys, pozvao je na hitne mjere.

“Sigurnost počinje s uklanjanjem slabosti,” rekao je Budrys. “Odbijanje Kine da surađuje u istragama podmorskih incidenata u Baltičkom moru ne smije postati presedan. Ako mentalitet ‘moje je moje’ postane nova globalna norma, EU će morati uvesti nova pravila navigacije kako bi zaštitila svoje interese.”

Trenutno, Yi Peng 3 plovi Sjevernim morem prema Kanalu La Manche. Ovo je posljednja prilika da švedski NATO saveznici poduzmu akciju prije nego što brod napusti europske jurisdikcije na putu prema Egiptu.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here