Riječko brodogradilište “3. maj 1905” uskoro prelazi u vlasništvo države, a odluka o tome bit će donesena na današnjoj sjednici Vlade.
Propala prodaja
Plan je bio da se prodajom 100-postotnog udjela tvrtke-kćeri djelomično pokriju dugovanja matičnog “3. maja” prema državi. Ta prodaja trebala je omogućiti vraćanje dijela sredstava iz kredita od 23,45 milijuna eura, koji je odobren za završetak gradnje broda “Algoma Endeavour”. Međutim, postupak prodaje ovog ljeta nije uspio jer je natječaj poništen, piše Novi List.
Što slijedi za “3. maj”?
S obzirom na to da za stari “3. maj” postoji samo jedno rješenje – stečaj, koji će uslijediti nakon isporuke “Algoma Endeavoura” – tvrtka-kćer će privremeno poslovati pod upravom države, konkretno CERP-a, slično kao što je to već slučaj s Uljanikom 1856.
Na sjednici Vlade bit će donesena i formalna odluka o prijenosu koncesije sa starog “3. maja” na tvrtku-kćer. U veljači sljedeće godine, ova će tvrtka započeti rezanje čelika za gradnju novog Scenicovog kruzera vrijednog oko 250 milijuna eura, čime se osigurava kontinuitet u brodogradnji.
Ovaj potez države omogućit će nastavak poslovanja dijela riječkog brodogradilišta, dok matična tvrtka “3. maj” ulazi u završnu fazu svog poslovanja s neizbježnim stečajem.