Unatoč izazovima, riječka luka bilježi rast prometa i postavlja nove rekorde u kontejnerskom transportu.
Dana 20. prosinca, na sidrištu ispred riječke luke bilo je usidreno čak jedanaest brodova, što je najveći broj u posljednjih dvadeset godina. Prema riječima Marka Škraljskog, predsjednika Udruge pomorskih agenata Hrvatske (UPAH), takvo kašnjenje nanosi značajne financijske štete brodarima, jer brodovi stoje umjesto da prevoze teret, piše Novi List.
Posebno su pogođeni kontejnerski brodovi koji zbog čekanja propuštaju rotacije luka u međunarodnim linijama. Primjerice, dnevni najam broda kapaciteta 6.500 TEU iznosi oko 67.000 dolara, dok veći brodovi kapaciteta 15.000 TEU-a koštaju znatno više.
Glavni uzroci problema uključuju željezničku nesreću u Karlovcu, koja je tjedan dana paralizirala promet, te kasnije zatvaranje pruga radi radova između Zagreba i Mađarske. Kontejneri su zbog toga ostajali danima, pa čak i tjednima, na terminalu, čime je usporena dostava robe prema krajnjim korisnicima u srednjoj Europi.
Olujna juga i bura također su uzrokovale povremena zatvaranja luke i prekide operacija. Situaciju je dodatno otežala smanjena operativna sposobnost Brajdice, gdje su zbog produbljivanja obale na raspolaganju samo dvije dizalice.
Očekuje se da će situacija u riječnoj luci biti značajno poboljšana tek u drugoj polovici 2025. godine, kada se planira otvoriti novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali. Na Brajdici će do tada stići dvije nove dizalice super-post Panamax generacije, što će omogućiti prekrcaj s najvećih brodova.
Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a, izjavio je kako očekuje oporavak do kraja godine. Unatoč izazovima, terminal je prošlog tjedna premašio 400.000 TEU-a, što je novi godišnji rekord i potvrda važnosti Rijeke kao ključnog logističkog središta za jugoistočnu i srednju Europu.