Teretni promet na Sjevernom morskom putu u 2024. dosegnuo je 38 milijuna tona, povećanje od 3 milijuna tona u odnosu na 2023. godinu. No, ambiciozni ciljevi ruske vlade i dalje su daleko od ispunjenja.
Razvoj Sjevernog morskog puta, ključne rute za ruski izvoz na Arktiku, usko je povezan s eksploatacijom nafte i plina. Vlada je još 2023. godine usvojila plan razvoja rute do 2035. godine, predviđajući promet od 80 milijuna tona do 2024. i čak 270 milijuna tona do 2035, piše gCaptain.
No, zapadne sankcije značajno su utjecale na napredak. Projekt Arctic LNG 2 djelomično je realiziran, dok je najveći dio prometa, oko 20 milijuna tona, ostvaren zahvaljujući postojećem Yamal LNG projektu. Vostok Oil, ključni projekt Rosnefta, odgođen je za dvije godine, čime su očekivani doprinosi od 30 milijuna tona odgođeni.
Unatoč izazovima, tranzitni promet na ruti bilježi značajan rast. Prvi put je postignut rekord od 3 milijuna tona tereta između Europe i Azije, pri čemu su gotovo svi tranziti obavljeni između Rusije i Kine, dodatno potvrđujući rastuću suradnju dviju zemalja na Arktiku.
Dok ruska vlada nastavlja ulagati u razvoj arktičke infrastrukture, očekuje se da će promet na Sjevernom morskom putu i dalje postupno rasti, osobito s daljnjim napretkom LNG projekata.