Povećanje cijena čelika i rast potražnje obilježavaju početak godine u industriji reciklaže brodova
Rastuća potražnja za reciklažom brodova na indijskom potkontinentu označava obećavajući početak 2025., no globalni problemi poput jačeg dolara i geopolitičkih sukoba i dalje su značajan teret za tržišta, piše Safety4Sea.
Cijene nafte dosegle su gotovo 74 dolara po barelu, što dodatno opterećuje tržište, dok je hladna zima u Europi i SAD-u potaknula povećanje potražnje. U međuvremenu, baltički indeks neočekivano je porastao za 4,2% krajem tjedna, što bi moglo odgoditi dolazak novih plovila za reciklažu.
Veliki tankeri (VLCC), uključujući i one s upitnom prošlošću, prodani su reciklažnim brodogradilištima u Indiji i Bangladešu. Unatoč ovim transakcijama, stroža ograničenja na bankovna jamstva otežavaju zaključivanje većih poslova, čime se dodatno smanjuje aktivnost u lukama.
Bangladeš je tijekom 2024. unaprijedio svoje kapacitete za usklađivanje s HKC standardima, pri čemu su četiri brodogradilišta dobila odobrenje, a dodatna su u procesu certificiranja. Istovremeno, indijske tarife na jeftiniji kineski čelik stabilizirale su cijene čeličnih ploča u Alangu i Gadaniju, što je vratilo Pakistan na tržište.
Turska i dalje ostaje u ekonomskim poteškoćama, dok vlasnici brodova i dalje maksimiziraju profit iz starih jedinica prije nego što ih pošalju na reciklažu. Očekuje se da će se ponuda povećati tijekom 2025., ali priljev plovila na tržišta reciklaže mogao bi još pričekati.