O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Flota kontejnerskih brodova u preobrazbi: Rekordi, rast i izazovi

Kontejnerska industrija svjedoči povijesnom rastu, s rekordnim narudžbama brodova do 2029.

Pomorska industrija svjedoči značajnom rastu kapaciteta kontejnerskih brodova, s rekordnim narudžbama koje najavljuju promjene u globalnoj trgovini.

Prema BIMCO-u, ukupne narudžbe za kontejnerske brodove dosegnule su rekordnih 8,3 milijuna TEU krajem 2024. godine, nadmašivši prethodni vrhunac od 7,8 milijuna TEU iz 2023. Unatoč rekordnim isporukama od 2,9 milijuna TEU, nove narudžbe u iznosu od 4,4 milijuna TEU potaknule su daljnji rast, piše gCaptain.

“Veliki brodovi kapaciteta 8 tisuća TEU i više čine 92% ukupnog kapaciteta narudžbi, dok segment od 12-17 tisuća TEU zauzima 46%,” izjavio je Niels Rasmussen, glavni analitičar BIMCO-a.

Kineska brodogradilišta prednjače s čak 72% udjela u narudžbama, dok su južnokorejska i japanska brodogradilišta osigurala 22% i 5%. Očekuje se da će 99% novih brodova biti isporučeno između 2025. i 2029., s vrhuncem u 2027. kada se planira završetak 2,2 milijuna TEU.

Unatoč rastu, industrija se suočava s izazovima starenja flote. Prosječna starost brodova povećala se za 1,4 godine od 2020., dok plovila starija od 20 godina sada čine 11% ukupne flote.

Rasmussen upozorava da bi trenutne nestabilnosti u Crvenom moru mogle utjecati na rast flote: “Reciklaža brodova mogla bi biti manja od očekivane, što bi dovelo do prosječnog godišnjeg rasta flote većeg od 3% u sljedećih pet godina.”

Ovo širenje flote označava prijelaz prema većim brodovima, dok linijski operateri učvršćuju svoj položaj s 79% udjela u narudžbama, u odnosu na trenutnih 61% flote.

Kontejnerska industrija svjedoči povijesnom rastu, s rekordnim narudžbama brodova do 2029.

Pomorska industrija svjedoči značajnom rastu kapaciteta kontejnerskih brodova, s rekordnim narudžbama koje najavljuju promjene u globalnoj trgovini.

Prema BIMCO-u, ukupne narudžbe za kontejnerske brodove dosegnule su rekordnih 8,3 milijuna TEU krajem 2024. godine, nadmašivši prethodni vrhunac od 7,8 milijuna TEU iz 2023. Unatoč rekordnim isporukama od 2,9 milijuna TEU, nove narudžbe u iznosu od 4,4 milijuna TEU potaknule su daljnji rast, piše gCaptain.

“Veliki brodovi kapaciteta 8 tisuća TEU i više čine 92% ukupnog kapaciteta narudžbi, dok segment od 12-17 tisuća TEU zauzima 46%,” izjavio je Niels Rasmussen, glavni analitičar BIMCO-a.

Kineska brodogradilišta prednjače s čak 72% udjela u narudžbama, dok su južnokorejska i japanska brodogradilišta osigurala 22% i 5%. Očekuje se da će 99% novih brodova biti isporučeno između 2025. i 2029., s vrhuncem u 2027. kada se planira završetak 2,2 milijuna TEU.

Unatoč rastu, industrija se suočava s izazovima starenja flote. Prosječna starost brodova povećala se za 1,4 godine od 2020., dok plovila starija od 20 godina sada čine 11% ukupne flote.

Rasmussen upozorava da bi trenutne nestabilnosti u Crvenom moru mogle utjecati na rast flote: “Reciklaža brodova mogla bi biti manja od očekivane, što bi dovelo do prosječnog godišnjeg rasta flote većeg od 3% u sljedećih pet godina.”

Ovo širenje flote označava prijelaz prema većim brodovima, dok linijski operateri učvršćuju svoj položaj s 79% udjela u narudžbama, u odnosu na trenutnih 61% flote.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here