O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Alternativna goriva u pomorstvu: LNG izdominirao u 2024.

U 2024. LNG je zasjeo na vrh popisa alternativnih goriva s rekordnim brojem narudžbi i sve boljom infrastrukturom

Prema podacima DNV-ove platforme Alternative Fuels Insights (AFI), 2024. godina donijela je značajan porast broja narudžbi za brodove pogonjene alternativnim gorivima. Ukupno je naručeno 515 brodova (isključujući LNG tankere), što je povećanje od 38% u odnosu na 2023. godinu, piše Safety4Sea.

Najveći udio u narudžbama ostvarili su kontejnerski i ro-ro brodovi, čineći 62% svih narudžbi. Posebno je istaknuta uloga LNG-a, koji je odabran kao gorivo za 67% novih kontejnerskih brodova. Broj narudžbi LNG brodova dosegao je 264, što je više nego dvostruko u odnosu na 2023. godinu.

Iako LNG dominira, brodovlasnici su istraživali i druge opcije. Metanol je zauzeo drugo mjesto s 166 novih narudžbi, od čega se većina odnosi na kontejnerske brodove. Amonijak, iako još u ranoj fazi, bilježi rast s 27 narudžbi, uključujući prve brodove izvan plinskog sektora.

“Pomorska industrija mora raditi s dobavljačima goriva kako bi osigurala dostupnost alternativnih goriva i sigurnost posada,” izjavio je Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime u DNV-u.

LNG brodovi bilježe ogroman rast u posljednje tri godine, s flotom koja se udvostručila i dosegla 641 jedinicu do kraja 2024. Predviđa se daljnje udvostručenje do 2030. godine, zahvaljujući i jačanju bunkering infrastrukture koja je u 2024. porasla s 52 na 64 plovila.

Stručnjaci ističu da LNG može biti most prema zelenijoj budućnosti, osobito ako se obnovljivi prirodni plin (RNG) pokaže isplativim. Međutim, daljnji razvoj zelene proizvodnje metanola i amonijaka bit će ključan za dugoročni uspjeh dekarbonizacije.

U 2024. LNG je zasjeo na vrh popisa alternativnih goriva s rekordnim brojem narudžbi i sve boljom infrastrukturom

Prema podacima DNV-ove platforme Alternative Fuels Insights (AFI), 2024. godina donijela je značajan porast broja narudžbi za brodove pogonjene alternativnim gorivima. Ukupno je naručeno 515 brodova (isključujući LNG tankere), što je povećanje od 38% u odnosu na 2023. godinu, piše Safety4Sea.

Najveći udio u narudžbama ostvarili su kontejnerski i ro-ro brodovi, čineći 62% svih narudžbi. Posebno je istaknuta uloga LNG-a, koji je odabran kao gorivo za 67% novih kontejnerskih brodova. Broj narudžbi LNG brodova dosegao je 264, što je više nego dvostruko u odnosu na 2023. godinu.

Iako LNG dominira, brodovlasnici su istraživali i druge opcije. Metanol je zauzeo drugo mjesto s 166 novih narudžbi, od čega se većina odnosi na kontejnerske brodove. Amonijak, iako još u ranoj fazi, bilježi rast s 27 narudžbi, uključujući prve brodove izvan plinskog sektora.

“Pomorska industrija mora raditi s dobavljačima goriva kako bi osigurala dostupnost alternativnih goriva i sigurnost posada,” izjavio je Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime u DNV-u.

LNG brodovi bilježe ogroman rast u posljednje tri godine, s flotom koja se udvostručila i dosegla 641 jedinicu do kraja 2024. Predviđa se daljnje udvostručenje do 2030. godine, zahvaljujući i jačanju bunkering infrastrukture koja je u 2024. porasla s 52 na 64 plovila.

Stručnjaci ističu da LNG može biti most prema zelenijoj budućnosti, osobito ako se obnovljivi prirodni plin (RNG) pokaže isplativim. Međutim, daljnji razvoj zelene proizvodnje metanola i amonijaka bit će ključan za dugoročni uspjeh dekarbonizacije.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here