Sektor suhog tereta ulazi u 2025. s optimističnim izgledima, potaknut ekološkim regulacijama koje mijenjaju ponudu brodova i stabilnom potražnjom za robom, navodi pomorska istraživačka tvrtka Drewry.
Prema Drewryju, unatoč zabrinutostima vezanim uz globalni gospodarski rast, tržište pokazuje izvanrednu otpornost, osobito u trgovini ugljenom i žitaricama. Iako industrijska aktivnost u Europi ostaje slaba, očekuje se da bi smanjenje kamatnih stopa Europske središnje banke moglo potaknuti industrijski oporavak, piše gCaptain.
Kineski Utjecaj na Tržište
Kina pruža mješovitu sliku za tržište. Iako se očekuje slabija domaća potrošnja čelika, rast izvoza čelika na udaljenija tržišta mogao bi povećati potražnju za brodskim prijevozom. Uvoz termalnog ugljena, žitarica i boksita iz Kine također ostaje snažan, podržan visokom potrošnjom energije.
Nedavni potez Kine da odobri uvoz sirka iz Brazila može značajno promijeniti globalne trgovačke rute. Kao najveći svjetski uvoznik sirka, Kina troši oko sedam milijuna tona godišnje, a diversifikacija lanca opskrbe može unijeti novu dinamiku u trgovačke tokove.
Geopolitičke Napetosti i Promjene u Industriji
Nadolazeća tranzicija vlasti u SAD-u mogla bi obnoviti trgovinske tenzije između SAD-a i Kine. Drewry predviđa mogućnost poremećaja u trgovini, posebno u isporuci soje početkom 2025. godine. Istovremeno, nastavak preusmjeravanja brodova preko Rta Dobre nade, uz normalizaciju tranzita kroz Panamski kanal, produljuje trajanje putovanja, smanjujući dostupnost plovila i podupirući vozarine.
Nove ekološke regulacije, uključujući FuelEU Maritime propise, koji su stupile na snagu u siječnju 2025., dodatno će utjecati na tržište čartera. Iako se neposredni troškovi smatraju minimalnima, strategije usklađivanja vjerojatno će povećati regionalne troškove prijevoza.
Pozitivna Prognoza za Vozarine
Drewry predviđa pozitivan razvoj čarter vozarina u 2025., zahvaljujući ograničenom rastu ponude plovila i otpornosti u potražnji za robom. Iako trgovinske politike SAD-a mogu stvoriti određene izazove, njihov utjecaj vjerojatno neće biti tako snažan kao u razdoblju od 2016. do 2020. godine.