ITOPF izvješće za 2024. pokazuje da je broj izlijevanja nafte iz tankera težih od sedam tona ostao stabilan, s ukupno deset incidenata – isto kao i u prethodnoj godini. Ovo desetljeće bilježi prosjek od 7,4 izlijevanja godišnje, što je znatan napredak u odnosu na prethodna razdoblja, ali ipak nešto više u usporedbi s prosjekom iz 2010-ih od 6,3 izlijevanja godišnje.
Od deset incidenata u 2024., šest se klasificira kao velika izlijevanja (>700 tona), dok su četiri srednje veličine. Velika izlijevanja većinom su uključivala izlijevanje gorivog ulja i dogodila su se u Južnoj Americi, Aziji i Europi. Srednje izlijevanja također su se većinom odnosila na gorivo i dogodila se u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi, piše Safety4Sea.
Tijekom posljednjih 50 godina, statistike pokazuju drastično smanjenje učestalosti izlijevanja nafte iz tankera. U odnosu na 1970-e, broj izlijevanja veći od sedam tona smanjen je za više od 90%. Međutim, u posljednjem desetljeću taj broj ostaje stabilan bez većih promjena.
Četvrtina svih izlijevanja težih od sedam tona klasificira se kao velika (>700 tona), a više od polovice tih incidenata zabilježeno je tijekom 1970-ih.
Glavni uzroci izlijevanja (>7 tona) između 1970. i 2024. su sudari i nasukavanja brodova. Godine 2024. procjenjuje se da je oko 10.000 tona nafte izgubljeno u okolišu zbog ovih incidenata, što je porast u odnosu na prethodnu godinu, ali još uvijek čini vrlo mali dio ukupnog transporta nafte morem.
Iako se broj i obujam izlijevanja stabilizirao na niskoj razini, ovi podaci naglašavaju pozitivne rezultate napora industrije i vlada na poboljšanju sigurnosti tankera. Međutim, nesreće su i dalje moguće, što čini neophodnim održavanje visokih sigurnosnih standarda kako bi se očuvala sigurnost morskog okoliša.