O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zastarjela flota: Starost tankera doseže najvišu razinu u 26 godina

Isporuke novih tankera za sirovu naftu dosegle su najnižu razinu u posljednjih 36 godina. Tijekom 2024. godine globalnoj floti pridružilo se svega 17 novih brodova ukupnog kapaciteta 2,5 milijuna tona nosivosti (DWT), što predstavlja pad od 74% u odnosu na prethodnu godinu, prema izvješću BIMCO-a.

Rast flote gotovo je zamrznut, s povećanjem od samo 0,2%, najnižim u posljednjih 23 godine. Dok su Aframax i Suezmax segmenti zabilježili skroman rast od 0,5% i 1,1%, segment VLCC-a smanjio se za 0,2% zbog reciklaže brodova i nedostatka novih isporuka, piše gCaptain.

Niels Rasmussen, glavni analitičar BIMCO-a, objašnjava ovaj trend padom narudžbi tijekom 2022. godine. “Usprkos povećanim zaradama uzrokovanim duljim rutama zbog sankcija Rusiji, narudžbe su pale na 3,2 milijuna DWT, što je 83% niže od desetogodišnjeg prosjeka,” kaže Rasmussen.

Starost flote postaje ozbiljan izazov. Prosječna starost tankera sada je 12,8 godina, što je najviše u 26 godina. Gotovo 19% trenutne flote, koja čini 18% ukupnog kapaciteta, starije je od 20 godina, što signalizira potrebu za značajnom reciklažom.

Međutim, industrija pokazuje znakove oporavka. Od 2023. godine, narudžbe novih brodova porasle su značajno, s omjerom narudžbi prema floti povećanim s 2,8% na 10,4% početkom 2025. godine. Očekuje se godišnji rast kapaciteta od prosječno 2,5% do 2028., usklađen s usporavanjem globalne potražnje za naftom.

Osim rasta, industrija se okreće dekarbonizaciji. Iako samo 3,6% trenutnih tankera može koristiti alternativna goriva, čak 18% novih brodova bit će opremljeno za njihovu upotrebu, uz dodatnih 29% dizajniranih za buduće preinake.

“Pad isporuka i reciklaže doveo je do starenja flote, ali povećane narudžbe novogradnji mogu ubrzati obnovu i dekarbonizaciju u nadolazećim godinama,” zaključuje Rasmussen.

Isporuke novih tankera za sirovu naftu dosegle su najnižu razinu u posljednjih 36 godina. Tijekom 2024. godine globalnoj floti pridružilo se svega 17 novih brodova ukupnog kapaciteta 2,5 milijuna tona nosivosti (DWT), što predstavlja pad od 74% u odnosu na prethodnu godinu, prema izvješću BIMCO-a.

Rast flote gotovo je zamrznut, s povećanjem od samo 0,2%, najnižim u posljednjih 23 godine. Dok su Aframax i Suezmax segmenti zabilježili skroman rast od 0,5% i 1,1%, segment VLCC-a smanjio se za 0,2% zbog reciklaže brodova i nedostatka novih isporuka, piše gCaptain.

Niels Rasmussen, glavni analitičar BIMCO-a, objašnjava ovaj trend padom narudžbi tijekom 2022. godine. “Usprkos povećanim zaradama uzrokovanim duljim rutama zbog sankcija Rusiji, narudžbe su pale na 3,2 milijuna DWT, što je 83% niže od desetogodišnjeg prosjeka,” kaže Rasmussen.

Starost flote postaje ozbiljan izazov. Prosječna starost tankera sada je 12,8 godina, što je najviše u 26 godina. Gotovo 19% trenutne flote, koja čini 18% ukupnog kapaciteta, starije je od 20 godina, što signalizira potrebu za značajnom reciklažom.

Međutim, industrija pokazuje znakove oporavka. Od 2023. godine, narudžbe novih brodova porasle su značajno, s omjerom narudžbi prema floti povećanim s 2,8% na 10,4% početkom 2025. godine. Očekuje se godišnji rast kapaciteta od prosječno 2,5% do 2028., usklađen s usporavanjem globalne potražnje za naftom.

Osim rasta, industrija se okreće dekarbonizaciji. Iako samo 3,6% trenutnih tankera može koristiti alternativna goriva, čak 18% novih brodova bit će opremljeno za njihovu upotrebu, uz dodatnih 29% dizajniranih za buduće preinake.

“Pad isporuka i reciklaže doveo je do starenja flote, ali povećane narudžbe novogradnji mogu ubrzati obnovu i dekarbonizaciju u nadolazećim godinama,” zaključuje Rasmussen.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here