Novi izvještaj istraživačke grupe za pomorstvo i oceane s UCL-ovog Energetskog instituta otkriva financijske rizike za pomorsku industriju zbog strožih propisa o stakleničkim plinovima, koji bi mogli biti usvojeni u Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO) ove godine, te zbog globalne tranzicije prema niskougljičnoj energetskoj ekonomiji.
Prema izvještaju, sektor pomorstva suočava se s velikim rizicima na strani ponude, uključujući zastarijevanje brodova s visokim emisijama ugljika, kao i na strani potražnje, uslijed smanjenja potražnje za fosilnim gorivima. Istraživanje pokazuje kako preko 40% globalne flote prevozi fosilna goriva, dok gotovo svi brodovi koriste fosilna goriva za pogon. Da bi se pomorski sektor uskladio s globalnim ugljičnim budžetom od 9.6 gigatona, više od jedne trećine postojećih i naručenih brodova moralo bi brzo prijeći na tehnologije s nultom emisijom ili riskirati prerano rashodovanje, piše Splash247.
Posebno su ugroženi brodovi za prijevoz ukapljenog plina (LNG), čija bi vrijednost flote mogla pasti za 26–32% do 2030. godine.
Dr. Nishatabbas Rehmatulla, glavni istraživač UCL-a, ističe: “Naša istraživanja dosljedno pokazuju da većina dionika u pomorstvu, uključujući brodovlasnike i financijere, ne predviđa ambicioznu tranziciju. Strategija čekanja i promatranja može dovesti do naglih gubitaka i financijskih otpisivanja.”
Izvještaj sugerira da bi prilagodba i prenamjena brodova mogla smanjiti količinu zastarjelih plovila, no taj proces može biti financijski vrlo zahtjevan.