Višak brodova i rekordno niske cijene najma tjeraju vlasnike LNG brodova na teške odluke poput mirovanja ili rezališta.
Spot cijene za LNG brodove dosegnule su rekordno niske razine, dok analitičari smatraju da je tržište možda blizu dna. Prema posljednjem tjednom izvješću Clarksons Researcha, objavljenom u petak, sektor trpi zbog “prekomjerne ponude” brodova koji se natječu za ograničen broj poslova. Iako je udio LNG brodova u spot prometu malen, trenutna situacija negativno utječe i na dugoročne ugovore o najmu, piše Splash247.
Prosječna spot cijena za brod od 174.000 kubičnih metara pala je za 31% i sada iznosi samo 14.000 USD dnevno. Za manje brodove s parnim turbinama od 145.000 kubičnih metara cijena je još niža, svega 2.500 USD dnevno, što je pad od 29% u jednom tjednu.
Zbog dugotrajnog slabljenja tržišta, posebno za starije brodove s parnim turbinama, sve više starijih plovila završava u rezalištima. Istovremeno, mnogi vlasnici razmatraju opciju privremenog mirovanja brodova, dok rekordna količina novogradnji uskoro stiže iz azijskih brodogradilišta.
Analitičari brokera Braemar primjećuju kako su temeljni uvjeti na tržištu trenutno slabi. U svom izvješću navode da će pomno pratiti učinke trenutnog hladnog vala u SAD-u, kao i odluke vlasnika brodova o mogućem mirovanju brodova
Unatoč svemu, neki stručnjaci vjeruju da je tržište blizu oporavka. Na nedavnom skupu Marine Money u Londonu, dr. Adam Kent, čelnik britanske konzultantske kuće Maritime Strategies International, izjavio je da je LNG sektor među najperspektivnijima za budući rast.