Njemački pomorski sektor apelirao je na Saveznu vladu da provede konkretne mjere za uvođenje ukapljenog prirodnog plina (LNG) kao alternativnog goriva u brodarstvu.
U zajedničkoj izjavi, Maritime LNG Platforma, Njemačka udruga brodovlasnika (VDR), Njemačka udruga brodogradnje i pomorskih industrija (VSM), Udruga njemačkih operatora morskih luka (ZDS) i Njemačka udruga brokera (ZVDS) predložili su tri ključna instrumenta: inovacijsku ofenzivu, program subvencija za opremanje brodova LNG pogonom i usklađene pravne standarde u lukama, piše Safety4Sea.
„LNG ima veliki potencijal za značajno smanjenje emisija sumpora, čestica i dušikovih oksida u obalnim područjima i lukama. Također, LNG već zadovoljava trenutne i buduće regulative o emisijama,” izjavio je Georg Ehrmann, izvršni direktor Maritime LNG Platforme.
Ehrmann je istaknuo kako su Savezno ministarstvo prometa i digitalne infrastrukture te Pomorski koordinator Savezne vlade prepoznali važnost LNG-a za čišće prometne rute, što je potvrđeno u koalicijskom sporazumu i EU Direktivi „Čista energija za promet”.
Ključni koraci za uspjeh LNG-a
Predložene mjere ključne su za uspješnu implementaciju LNG-a kao ekološki prihvatljivog goriva. Prema Ehrmannu, korištenje LNG-a ne samo da doprinosi zaštiti okoliša već i otvara nove prilike za gospodarski razvoj i stvaranje kvalitetnih radnih mjesta u Njemačkoj.
„Zajednička LNG inicijativa omogućit će značajno smanjenje emisija u lukama i plovnim putovima te stvaranje radnih mjesta, ne samo u obalnim regijama,” dodao je Dr. Ralf Sören Marquardt, direktor Njemačke udruge brodogradnje i pomorskih industrija (VSM).
Ralf Nagel, izvršni direktor Njemačke udruge brodovlasnika (VDR), naglasio je kako bez poticajnog programa Savezne vlade za gradnju i preinake brodova na LNG pogon neće biti moguće prevladati prepreke ulasku na tržište.
Trenutno, brodovi s dvostrukim pogonom (dual-fuel) koštaju i do 25% više zbog posebnih motora i dodatnih tankova te sustava za gorivo.
Potrebna ulaganja i standardizacija
Daniel Hosseus, izvršni direktor Udruge njemačkih operatora morskih luka (ZDS), naglasio je potrebu za širokim programom subvencija tehnologije u pomorskoj logistici.
Dr. Alexanr Geisler, direktor Njemačke udruge brokera (ZVDS), dodao je: „Punjenje LNG goriva mora postati uobičajeno u njemačkim lukama. Također, važno je da se bunkering odvija istovremeno s ukrcajem i iskrcajem tereta kako bi se optimiziralo vrijeme obrade brodova.”