S početkom veljače službeno započinje novo poglavlje za riječko brodogradilište “3. maj”, koje će po prvi put u povijesti voditi žena. Na čelno mjesto imenovana je dugogodišnja zaposlenica Vjera Marić, dosadašnja projektna menadžerica i AKZ specijalistica. Uz njezino imenovanje, riječki navozi započinju i s prvim poslom – gradnjom novog kruzera za Scenic grupu.
Državno preuzimanje i tranzicija radnika
Nakon dugog razdoblja neizvjesnosti, država je preuzela vlasništvo nad tvrtkom “3. maj 1905”, koja sada posluje s temeljnim kapitalom od 10,3 milijuna eura. Ovim potezom završava era starog “3. maja” d.d., koji nakon isporuke broda “Algoma Endeavour” ulazi u stečaj, piše Novi List.
Sredinom siječnja započeo je prijelaz radnika u novu tvrtku, a prvih 120 radnika iz sektora obrade metala već je započelo rad pod novim uvjetima. Socijalni sporazum iz 2023. godine jamči kontinuitet radnog staža, neiskorištene godišnje odmore i jubilarne nagrade za sve zaposlenike koji prelaze u “3. maj 1905”.
Prvi posao za novi “3. maj”
Prvi posao za obnovljeno brodogradilište već je krenuo. U Rijeku su stigli prvi čelični profili za Scenicov kruzer, a u narednim danima očekuje se i dolazak čeličnih limova, čija će obrada odmah započeti. Premda će brodogradilište biti angažirano kao podizvođač, ovaj projekt vrijedan 250 milijuna eura trebao bi osigurati zaposlenost za 500 radnika do proljeća 2026. godine.
Budućnost riječkog brodogradilišta
Dok novi “3. maj 1905” ulazi u puni radni zamah, još uvijek se čeka konačna isporuka broda “Algoma Endeavour“, čiji je ugovorni rok postavljen na 15. veljače. Ova isporuka ključna je zbog gotovo 90 milijuna eura državnih jamstava uloženih u projekt. Nakon toga, stari “3. maj” odlazi u stečaj, a novi nastavlja s radom pod državnim vlasništvom.
S koncesijom na 32 godine, koja istječe 2031. godine, riječko brodogradilište nastavlja rad u partnerstvu sa Scenic grupom, koja već koristi dio prostora za izgradnju luksuznih brodova. Uz stabilizaciju poslovanja i nove projekte, “3. maj 1905” ulazi u eru koja bi mogla osigurati dugoročnu održivost brodogradnje u Rijeci.