O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Švedska oslobodila brod Vezhen: Nema dokaza o sabotaži podvodnog kabela

Nakon detaljne analize, istražitelji su zaključili da se ne radi o hibridnom napadu, već o tehničkom kvaru u teškim vremenskim uvjetima

Švedsko tužiteljstvo oslobodilo je brod Vezhen, u vlasništvu kompanije Navibulgar, optužbi za namjerno oštećenje podvodnog optičkog kabela između Latvije i švedskog otoka Gotland. Nakon istrage, vlasti su zaključile da je incident bio posljedica nesretnog spleta okolnosti, a ne sabotaže.

Brod Vezhen, bulker nosivosti 32.200 tona, bio je pod istragom nakon što je njegov sidreni sustav uzrokovao prekid kabela. Istražitelji su utvrdili da je sidro slučajno palo u more zbog tehničkog kvara – dva od tri sigurnosna mehanizma za zadržavanje sidra već su neko vrijeme bila neispravna, a treći je otkazao nakon udara valova, piše Splash247.

Glavni tužitelj Mats Ljungqvist izjavio je da posada nije imala nikakvu ulogu u incidentu te da su snimke potvrdile kako nije riječ o takozvanom hibridnom napadu. Prema njegovim riječima, brod je vukao sidro duže od 24 sata prije nego što je došlo do oštećenja kabela.

Uz ovaj slučaj, norveške vlasti nedavno su privele teretni brod Silver Dania s posadom ruskog podrijetla, ali je brod ubrzo oslobođen nakon pregleda.

Ovo nije prvi incident ove vrste u Baltičkom moru. U proteklim mjesecima zabilježeni su napadi na podvodne plinovode, elektroenergetske kablove i komunikacijske linije, pri čemu su najčešće osumnjičeni trgovački brodovi čija su sidra povlačila opremu po morskom dnu.

Zbog ovakvih događaja, NATO je pokrenuo operaciju Baltic Sentry, koja uključuje raspoređivanje fregata, zrakoplova i pomorskih dronova kako bi se zaštitila ključna infrastruktura u regiji. Savez je također najavio poduzimanje mjera protiv brodova koji se smatraju prijetnjom sigurnosti.

Najnoviji slučaj dogodio se nedaleko od danske obale, gdje je njemačka mornarica zaustavila tanker Abha, izgrađen 2008. godine, koji se kretao izvan utvrđenih plovnih ruta i usporavao iznad podmorskog kabela C-Lion1. Ponašanje broda bilo je slično ranijim incidentima sabotaže.

Tvrtka Windward, specijalizirana za pomorsku sigurnost, izjavila je da je tanker Abha pod povećanim nadzorom još od prošle godine zbog povezanosti s Rusijom. Brod je u vlasništvu kompanije Kara Shipping, a njegov stvarni vlasnik je Armada Global Shipping. Međutim, prethodni menadžer broda, Fractal Marine, nalazi se na popisu sankcioniranih subjekata Ujedinjenog Kraljevstva.

Sve veća zabrinutost zbog sigurnosti kritične podvodne infrastrukture dovela je do pojačanih mjera nadzora u Baltičkom moru, a pomorske vlasti i obavještajne agencije nastavljaju pratiti sumnjive aktivnosti u regiji.

Nakon detaljne analize, istražitelji su zaključili da se ne radi o hibridnom napadu, već o tehničkom kvaru u teškim vremenskim uvjetima

Švedsko tužiteljstvo oslobodilo je brod Vezhen, u vlasništvu kompanije Navibulgar, optužbi za namjerno oštećenje podvodnog optičkog kabela između Latvije i švedskog otoka Gotland. Nakon istrage, vlasti su zaključile da je incident bio posljedica nesretnog spleta okolnosti, a ne sabotaže.

Brod Vezhen, bulker nosivosti 32.200 tona, bio je pod istragom nakon što je njegov sidreni sustav uzrokovao prekid kabela. Istražitelji su utvrdili da je sidro slučajno palo u more zbog tehničkog kvara – dva od tri sigurnosna mehanizma za zadržavanje sidra već su neko vrijeme bila neispravna, a treći je otkazao nakon udara valova, piše Splash247.

Glavni tužitelj Mats Ljungqvist izjavio je da posada nije imala nikakvu ulogu u incidentu te da su snimke potvrdile kako nije riječ o takozvanom hibridnom napadu. Prema njegovim riječima, brod je vukao sidro duže od 24 sata prije nego što je došlo do oštećenja kabela.

Uz ovaj slučaj, norveške vlasti nedavno su privele teretni brod Silver Dania s posadom ruskog podrijetla, ali je brod ubrzo oslobođen nakon pregleda.

Ovo nije prvi incident ove vrste u Baltičkom moru. U proteklim mjesecima zabilježeni su napadi na podvodne plinovode, elektroenergetske kablove i komunikacijske linije, pri čemu su najčešće osumnjičeni trgovački brodovi čija su sidra povlačila opremu po morskom dnu.

Zbog ovakvih događaja, NATO je pokrenuo operaciju Baltic Sentry, koja uključuje raspoređivanje fregata, zrakoplova i pomorskih dronova kako bi se zaštitila ključna infrastruktura u regiji. Savez je također najavio poduzimanje mjera protiv brodova koji se smatraju prijetnjom sigurnosti.

Najnoviji slučaj dogodio se nedaleko od danske obale, gdje je njemačka mornarica zaustavila tanker Abha, izgrađen 2008. godine, koji se kretao izvan utvrđenih plovnih ruta i usporavao iznad podmorskog kabela C-Lion1. Ponašanje broda bilo je slično ranijim incidentima sabotaže.

Tvrtka Windward, specijalizirana za pomorsku sigurnost, izjavila je da je tanker Abha pod povećanim nadzorom još od prošle godine zbog povezanosti s Rusijom. Brod je u vlasništvu kompanije Kara Shipping, a njegov stvarni vlasnik je Armada Global Shipping. Međutim, prethodni menadžer broda, Fractal Marine, nalazi se na popisu sankcioniranih subjekata Ujedinjenog Kraljevstva.

Sve veća zabrinutost zbog sigurnosti kritične podvodne infrastrukture dovela je do pojačanih mjera nadzora u Baltičkom moru, a pomorske vlasti i obavještajne agencije nastavljaju pratiti sumnjive aktivnosti u regiji.

HTML Code here
HTML Code here