Ruske vlasti pokrenule su sveobuhvatnu inspekciju tankerske flote nakon velikog naftnog izlijevanja koje je izazvalo ekološku katastrofu u Crnom moru
Rusko Ministarstvo prometa pokrenulo je široku inspekciju brodarskih kompanija koje upravljaju tankerima, slijedeći naredbe predsjednika Vladimira Putina. Ova odluka dolazi nakon teških kritika usmjerenih na zastarjele brodove koji su prošle godine doživjeli ozbiljne nesreće.
Prema službenom priopćenju ministarstva, inspekciju provodi Rostransnadzor – federalna služba za nadzor prometa. Cilj je utvrditi poštuju li operateri tankera sve propisane standarde pri transportu nafte i naftnih derivata. Pregledi će obuhvatiti oko 500 pomorskih i riječnih prijevoznika, a planirano je da budu završeni do travnja, prije početka plovidbene sezone 2025. godine, piše The Maritime Executive.
Problem zastarjelih tankera
Poseban fokus inspekcija bit će na brodovima tipa Volgoneft, koji su građeni još u doba Sovjetskog Saveza tijekom 1960-ih i 1970-ih. Ti su brodovi dizajnirani za plovidbu Volgom i Crnim morem, ali njihova konstrukcija, koja kombinira standardne i tanje čelične ploče, s godinama se pokazala problematičnom. Poznato je da su skloni ozbiljnim pukotinama, što je već ranije dovelo do hitnih remontnih zahvata tijekom 2010-ih. No, unatoč popravcima, brodovi su sada stariji od 50 godina i ponovno pokazuju znakove istrošenosti.
In the Kerch Strait of Crimea, which connects the Black Sea to the Sea of Azov, the ships Volgoneft 212 and Volgoneft 239 split in half. The ships that broke into two began to sink.
— Shipbuilding TV (@shipbuildingtv) December 16, 2024
Authorities stated that they were trying to evacuate the crew using tugboats. pic.twitter.com/e7GI8fweoQ
Jedna od najvećih ekoloških katastrofa u regiji
Ruske vlasti su priznale da je gubitak dvaju tankera, Volgoneft-212 i Volgoneft-239, u prosincu 2024. godine bio jedan od najtežih ekoloških incidenata posljednjih godina. Procjene službenih izvora govore o izlijevanju oko 2.400 tona nafte, dok neslužbeni izvještaji spominju čak 4.300 tona. Naftna mrlja proširila se na područje od 16 kilometara, dosegnuvši Kerčka vrata, Azovsko more i Crno more.
Rusija tvrdi da je čišćenje završeno
Unatoč optužbama, prošlog tjedna ruske vlasti objavile su da je sanacija izlijevanja s Volgoneft-239 uglavnom dovršena. Međutim, mnogi ekolozi i pomorski stručnjaci ostaju skeptični te upozoravaju na dugoročne posljedice za morski ekosustav.