O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hutisti i Crveno more: Granica između Maerskove dobiti i gubitaka

Maerskova financijska prognoza za 2025. uvelike ovisi o sigurnosti plovidbe kroz Crveno more, dok svjetska trgovina čeka na povratak normalnih ruta

Prošla godina bila je treća najprofitabilnija u povijesti kontejnerskog brodarstva, a jednako tako i za Maersk, najveću dansku brodarsku kompaniju. Međutim, uprava u Kopenhagenu upozorava da bi sigurnosna situacija u Crvenom moru mogla presuditi hoće li kompanija ostvariti dobit ili gubitak u 2025. godini.

Maersk je objavio da je 2024. zaključio s EBIT-om od 6,5 milijardi dolara, no predviđa kako će globalni kontejnerski promet rasti oko 4% u 2025. Ključna neizvjesnost ostaje plovidba kroz Crveno more i Sueski kanal, gdje su napadi Hutista tijekom 2024. natjerali brodare na zaobilazne rute oko Afrike, piše Splash247.

Iako u 2025. nije zabilježen nijedan napad na trgovačke brodove, situacija je i dalje napeta, a tek rijetki brodari razmatraju povratak kroz Sueski kanal. Maersk procjenjuje da će se njegov EBIT za ovu godinu kretati između nule i 3 milijarde dolara, ovisno o tome hoće li plovidba kroz Crveno more biti sigurna do sredine ili kraja godine.

Prema podacima investicijske banke Jefferies, kontejnerski promet kroz Sueski kanal prošle godine pao je za 90% u odnosu na 2023. S&P Global procjenjuje da bi ponovno otvaranje ove rute ubrzalo globalni kontejnerski promet i vratilo kapacitet jednak 6-8% postojeće globalne flote. Istodobno, u sljedeće tri godine predviđa se povećanje globalnog kontejnerskog kapaciteta za 24% zbog dolaska novih brodova.

Foto: Splash247

Maerskova financijska prognoza za 2025. uvelike ovisi o sigurnosti plovidbe kroz Crveno more, dok svjetska trgovina čeka na povratak normalnih ruta

Prošla godina bila je treća najprofitabilnija u povijesti kontejnerskog brodarstva, a jednako tako i za Maersk, najveću dansku brodarsku kompaniju. Međutim, uprava u Kopenhagenu upozorava da bi sigurnosna situacija u Crvenom moru mogla presuditi hoće li kompanija ostvariti dobit ili gubitak u 2025. godini.

Maersk je objavio da je 2024. zaključio s EBIT-om od 6,5 milijardi dolara, no predviđa kako će globalni kontejnerski promet rasti oko 4% u 2025. Ključna neizvjesnost ostaje plovidba kroz Crveno more i Sueski kanal, gdje su napadi Hutista tijekom 2024. natjerali brodare na zaobilazne rute oko Afrike, piše Splash247.

Iako u 2025. nije zabilježen nijedan napad na trgovačke brodove, situacija je i dalje napeta, a tek rijetki brodari razmatraju povratak kroz Sueski kanal. Maersk procjenjuje da će se njegov EBIT za ovu godinu kretati između nule i 3 milijarde dolara, ovisno o tome hoće li plovidba kroz Crveno more biti sigurna do sredine ili kraja godine.

Prema podacima investicijske banke Jefferies, kontejnerski promet kroz Sueski kanal prošle godine pao je za 90% u odnosu na 2023. S&P Global procjenjuje da bi ponovno otvaranje ove rute ubrzalo globalni kontejnerski promet i vratilo kapacitet jednak 6-8% postojeće globalne flote. Istodobno, u sljedeće tri godine predviđa se povećanje globalnog kontejnerskog kapaciteta za 24% zbog dolaska novih brodova.

Foto: Splash247

HTML Code here
HTML Code here