Francuska brodarska kompanija CMA CGM i tajvanski Evergreen pridružuju se globalnom trendu ekspanzije narudžbi kontejnerskih brodova, dodatno povećavajući već rekordnu knjigu narudžbi. S ovim najnovijim ugovorima, globalna narudžba kontejnerskih brodova premašit će 9 milijuna TEU po prvi put u povijesti.
Prema analitičarima Alphalinera, Evergreen planira naručiti jedanaest megamax brodova kapaciteta 24.000 TEU, dok CMA CGM finalizira ugovor s kineskom brodograđevnom grupacijom CSSC za dvanaest novih 18.000 TEU brodova. Ovo dolazi samo nekoliko dana nakon što je francuski gigant već naručio 12 kompaktnih 18.000 TEU kontejnerskih brodova u Južnoj Koreji kod HD Hyundai Heavy Industries (HHI), piše Splash247.
Istovremeno, Hapag-Lloyd je naručio šest brodova od 16.800 TEU u južnokorejskom brodogradilištu Hanwha Ocean. S obzirom na ograničenu potražnju za novim tankerima, plinašima i bulkerima, brodogradilišta u Južnoj Koreji i Kini sve više se fokusiraju na gradnju kontejnerskih brodova. To je rezultiralo stabilizacijom cijena te, uz blago niže kamatne stope, olakšavanjem uvjeta plaćanja.
Na kraju 2024. godine, globalna knjiga narudžbi kontejnerskih brodova iznosila je 8,3 milijuna TEU, što je već tada predstavljalo novi rekord u odnosu na prethodni maksimum od 7,8 milijuna TEU iz 2023. godine. No, već u prvim tjednima 2025. godine narudžbe su dodatno porasle i sada su prešle 9 milijuna TEU.
Trenutna svjetska flota kontejnerskih brodova iznosi 31,7 milijuna TEU, dok je u lipnju prošle godine prvi put u povijesti premašila 30 milijuna TEU. Usporedbe radi, industriji je bilo potrebno 50 godina da dosegne 5 milijuna TEU 2001. godine, dok je rast s 20 milijuna na 30 milijuna TEU ostvaren u svega sedam godina.
Ovaj trend jasno pokazuje kako globalna brodarska industrija nastavlja s rekordnim ulaganjima, unatoč izazovima poput viška kapaciteta i promjena u globalnim trgovinskim tokovima.