O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

DORH pokrenuo istragu o nesreći na trajektu Lastovo, među osumnjičenima i ozlijeđeni pomorac

Istraga je pokrenuta protiv zapovjednika broda (36), prvog časnika palube (31) i vođe palube (49), koji se sada suočavaju s optužbama za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti. No, ključni problem u ovom slučaju nije samo odgovornost pomoraca, već i očigledni propusti sustava koji su ih doveli u ovu situaciju.

Prema rezultatima istrage, zapovjednik broda isključio je hidrauličku pumpu koja je održavala rampu u podignutom položaju, iako je znao da ona nije mehanički osigurana zabravnim klinovima. Vođa palube nije izdao zapovijed kormilaru da rampu osigura, dok prvi časnik palube nije reagirao na taj propust. No, pravo pitanje koje treba postaviti jest – zašto se uopće radilo u uvjetima gdje sigurnosni standardi nisu bili jasno definirani i provedeni?

Nesreća se dogodila kada je rampa pala i prignječila trojicu članova posade koji su obavljali radove ispod nje, dok je prvi časnik palube preživio s teškim ozljedama. Umjesto da se fokus usmjeri na cjelokupni sustav sigurnosti u Jadroliniji, odgovornost se prebacuje isključivo na članove posade, koji su radili u uvjetima koje nisu sami kreirali.

Neistražena odgovornost uprave Jadrolinije

Unatoč tome što je nakon tragedije bivša uprava Jadrolinije smijenjena, Županijsko državno odvjetništvo nije pokrenulo istragu protiv tadašnjih čelnih ljudi kompanije. Postavlja se pitanje – ako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u svom izvješću jasno navelo da sustav upravljanja sigurnošću u Jadroliniji nije bio uspostavljen i provođen u skladu s propisima, kako to da nitko iz uprave nije pozvan na odgovornost?

Prema službenom izvješću Ministarstva, za nesreću su odgovorni tadašnji predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, zapovjednik broda Goran Đolonga te sama Jadrolinija. Sustavno zanemarivanje sigurnosnih procedura i propusti u organizaciji rada, koji su u konačnici doveli do ove tragedije, nisu bili isključivo odluke članova posade – oni su rezultat dugogodišnjih nedostataka u upravljanju sigurnošću unutar kompanije.

Ministarstvo je predložilo pokretanje prekršajnih postupaka protiv Davida Sopte i zapovjednika broda zbog nepoštivanja sigurnosnih procedura, ali do sada nije poznato hoće li protiv njih biti poduzete pravne mjere.

U međuvremenu, pomorci se nalaze pod teretom kaznene istrage, dok oni koji su imali stvarnu moć i odgovornost u upravljanju sigurnošću ostaju izvan dosega pravde. Glavni državni odvjetnik Ivan Turudić potvrdio je da u istrazi neće biti uhićenja, ali to ne mijenja činjenicu da se čini kako su pomorci ponovno postali jedini krivci u sustavu koji ih nije zaštitio.

Istraga je pokrenuta protiv zapovjednika broda (36), prvog časnika palube (31) i vođe palube (49), koji se sada suočavaju s optužbama za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti. No, ključni problem u ovom slučaju nije samo odgovornost pomoraca, već i očigledni propusti sustava koji su ih doveli u ovu situaciju.

Prema rezultatima istrage, zapovjednik broda isključio je hidrauličku pumpu koja je održavala rampu u podignutom položaju, iako je znao da ona nije mehanički osigurana zabravnim klinovima. Vođa palube nije izdao zapovijed kormilaru da rampu osigura, dok prvi časnik palube nije reagirao na taj propust. No, pravo pitanje koje treba postaviti jest – zašto se uopće radilo u uvjetima gdje sigurnosni standardi nisu bili jasno definirani i provedeni?

Nesreća se dogodila kada je rampa pala i prignječila trojicu članova posade koji su obavljali radove ispod nje, dok je prvi časnik palube preživio s teškim ozljedama. Umjesto da se fokus usmjeri na cjelokupni sustav sigurnosti u Jadroliniji, odgovornost se prebacuje isključivo na članove posade, koji su radili u uvjetima koje nisu sami kreirali.

Neistražena odgovornost uprave Jadrolinije

Unatoč tome što je nakon tragedije bivša uprava Jadrolinije smijenjena, Županijsko državno odvjetništvo nije pokrenulo istragu protiv tadašnjih čelnih ljudi kompanije. Postavlja se pitanje – ako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u svom izvješću jasno navelo da sustav upravljanja sigurnošću u Jadroliniji nije bio uspostavljen i provođen u skladu s propisima, kako to da nitko iz uprave nije pozvan na odgovornost?

Prema službenom izvješću Ministarstva, za nesreću su odgovorni tadašnji predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, zapovjednik broda Goran Đolonga te sama Jadrolinija. Sustavno zanemarivanje sigurnosnih procedura i propusti u organizaciji rada, koji su u konačnici doveli do ove tragedije, nisu bili isključivo odluke članova posade – oni su rezultat dugogodišnjih nedostataka u upravljanju sigurnošću unutar kompanije.

Ministarstvo je predložilo pokretanje prekršajnih postupaka protiv Davida Sopte i zapovjednika broda zbog nepoštivanja sigurnosnih procedura, ali do sada nije poznato hoće li protiv njih biti poduzete pravne mjere.

U međuvremenu, pomorci se nalaze pod teretom kaznene istrage, dok oni koji su imali stvarnu moć i odgovornost u upravljanju sigurnošću ostaju izvan dosega pravde. Glavni državni odvjetnik Ivan Turudić potvrdio je da u istrazi neće biti uhićenja, ali to ne mijenja činjenicu da se čini kako su pomorci ponovno postali jedini krivci u sustavu koji ih nije zaštitio.

HTML Code here
HTML Code here