O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Golar LNG prodajom posljednjeg broda napustio LNG segment

Golar LNG završio je izlazak iz LNG brodarskog segmenta prodajom posljednjeg LNG tankera u svojoj floti, Golar Arctic, čime je tvrtka potpuno preusmjerila poslovanje na FLNG tržište.

Unatoč snažnoj globalnoj potražnji za LNG prijevozom, Golar LNG smatra da su veće prilike u FLNG industriji. Golar Arctic, brod izgrađen 2003. godine s kapacitetom od 140.000 m³ i parno-turbinskim pogonom, prodan je za 24 milijuna dolara. Brod je posljednji teret iskrcao u Tajvanu te se trenutno nalazi usidren kod Malacce u Maleziji, čekajući preuzimanje od novog vlasnika. Očekuje se da će prodaja biti dovršena u prvom kvartalu 2025. godine, piše The Maritime Executive.

Golar LNG, osnovan 1946. godine kao Gotaas Larsen, bio je jedan od pionira u LNG industriji. Tvrtka je ušla u LNG sektor 1970. godine narudžbom LNG broda Hilli, a 2001. godine postala je Golar LNG. Njihov prvi ozbiljniji iskorak u FLNG segment dogodio se 2012. godine, a do 2024. flota LNG brodova svedena je na samo dva plovila.

Preostali LNG tanker, Fuji LNG, kapaciteta 115.000 m³, kupljen je 2023. s ciljem prenamjene u FLNG jedinicu. Nakon što je u siječnju 2025. isporučio posljednji teret, stigao je u brodogradilište Yantai CIMC Raffles Offshore, gdje će biti preuređen u FLNG Mk II. Očekuje se da će biti operativan do kraja 2027. godine kao četvrta FLNG jedinica Golar LNG-a.

“Ovo označava kraj Golarovog sudjelovanja u LNG prijevozu, 50 godina nakon što smo primili naš prvi LNG brod 1975. godine. LNG prijevoz bio je temelj za naše inovacije u pomorskoj LNG infrastrukturi, uključujući FSRU (plutajuće skladišne i regasifikacijske jedinice) i FLNG,” izjavio je izvršni direktor Golar LNG-a, Karl Fredrik Staubo.

Tvrtka je također u siječnju 2025. godine prodala svoj udio u Avenir LNG kompaniji Stolt-Nielsen Gas za oko 40 milijuna dolara. Avenir LNG, osnovan u suradnji sa Stolt-Nielsen i Höeghom, razvio je flotu malih LNG brodova za opskrbu i bunkering, čime je Golar LNG dodatno konsolidirao svoje poslovanje u FLNG sektoru.

Golar LNG završio je izlazak iz LNG brodarskog segmenta prodajom posljednjeg LNG tankera u svojoj floti, Golar Arctic, čime je tvrtka potpuno preusmjerila poslovanje na FLNG tržište.

Unatoč snažnoj globalnoj potražnji za LNG prijevozom, Golar LNG smatra da su veće prilike u FLNG industriji. Golar Arctic, brod izgrađen 2003. godine s kapacitetom od 140.000 m³ i parno-turbinskim pogonom, prodan je za 24 milijuna dolara. Brod je posljednji teret iskrcao u Tajvanu te se trenutno nalazi usidren kod Malacce u Maleziji, čekajući preuzimanje od novog vlasnika. Očekuje se da će prodaja biti dovršena u prvom kvartalu 2025. godine, piše The Maritime Executive.

Golar LNG, osnovan 1946. godine kao Gotaas Larsen, bio je jedan od pionira u LNG industriji. Tvrtka je ušla u LNG sektor 1970. godine narudžbom LNG broda Hilli, a 2001. godine postala je Golar LNG. Njihov prvi ozbiljniji iskorak u FLNG segment dogodio se 2012. godine, a do 2024. flota LNG brodova svedena je na samo dva plovila.

Preostali LNG tanker, Fuji LNG, kapaciteta 115.000 m³, kupljen je 2023. s ciljem prenamjene u FLNG jedinicu. Nakon što je u siječnju 2025. isporučio posljednji teret, stigao je u brodogradilište Yantai CIMC Raffles Offshore, gdje će biti preuređen u FLNG Mk II. Očekuje se da će biti operativan do kraja 2027. godine kao četvrta FLNG jedinica Golar LNG-a.

“Ovo označava kraj Golarovog sudjelovanja u LNG prijevozu, 50 godina nakon što smo primili naš prvi LNG brod 1975. godine. LNG prijevoz bio je temelj za naše inovacije u pomorskoj LNG infrastrukturi, uključujući FSRU (plutajuće skladišne i regasifikacijske jedinice) i FLNG,” izjavio je izvršni direktor Golar LNG-a, Karl Fredrik Staubo.

Tvrtka je također u siječnju 2025. godine prodala svoj udio u Avenir LNG kompaniji Stolt-Nielsen Gas za oko 40 milijuna dolara. Avenir LNG, osnovan u suradnji sa Stolt-Nielsen i Höeghom, razvio je flotu malih LNG brodova za opskrbu i bunkering, čime je Golar LNG dodatno konsolidirao svoje poslovanje u FLNG sektoru.

HTML Code here
HTML Code here