O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

IMO HTW 11: Revizija STCW konvencije i smjernice za alternativna goriva

HTW 11 donosi ključne promjene u regulativi obuke pomoraca, uključujući nove smjernice za korištenje alternativnih goriva i modernih tehnologija.

Lloyd’s Register (LR) objavio je pregled ključnih zaključaka s 11. zasjedanja Pododbora za ljudski faktor, obuku i stražarsku službu (HTW Human Element, Training and Watchkeeping 11), održanog od 10. do 14. veljače 2025. godine u sjedištu IMO-a u Londonu. HTW 11 bavio se važnim temama vezanim uz ljudski faktor u pomorstvu, uključujući osposobljavanje i certificiranje pomoraca, reviziju IMO modelskih tečajeva te smjernice koje adresiraju pitanja poput umora na moru, piše Safety4Sea.

Ključni zaključci HTW 11

Među najvažnijim rezultatima sjednice izdvajaju se:

  • Finalizirane su privremene generičke smjernice za obuku pomoraca u vezi s korištenjem alternativnih goriva i novih tehnologija.
  • Pokrenut je razvoj privremenih smjernica za pomorce koji koriste metanol i etanol kao gorivo.
  • Nastavljena je sveobuhvatna revizija STCW konvencije, pri čemu je dovršena faza analize nedostataka (Stage 1).
  • Utvrđen je plan rada za drugu fazu revizije STCW konvencije.

Sveobuhvatna revizija STCW konvencije

STCW konvencija prolazi kroz opsežnu reviziju u dvije faze. Prva faza, koja se odnosi na analizu postojećih nedostataka, završena je tijekom HTW 11, pri čemu je identificirano više od 500 problema koji zahtijevaju dodatno razmatranje u drugoj fazi.

Među ključnim pitanjima koja su istaknuta u analizi su:

  • Termin “endorsement” može stvarati konfuziju jer se koristi i za izdavanje i za priznavanje certifikata.
  • Neupućenost pomoraca u nove tehnologije nije obuhvaćena inspekcijama lučkih kapetanija (PSC).
  • Potreba za ujednačenjem termina „dokumentarni dokaz“ unutar STCW konvencije i Kodeksa.
  • Mogućnost uvođenja ranka “višeg elektro-tehničkog časnika” zbog tehnoloških promjena povezanih s energetskom tranzicijom.

Planirano je da revizija STCW konvencije završi na HTW 17, početkom 2031. godine, a predviđa se da će izmjene stupiti na snagu nakon 2032. godine.

Razvoj smjernica za obuku pomoraca u radu s alternativnim gorivima

Pododbor je započeo izradu privremenih smjernica za obuku pomoraca na brodovima koji koriste alternativna goriva i nove tehnologije. Dogovoreno je da će smjernice imati kombinirani pristup, uključujući:

  • Opće zahtjeve za sve vrste goriva i tehnologija.
  • Specifične zahtjeve za svako pojedino gorivo ili tehnologiju.

Utvrđen je prioritetni redoslijed za izradu smjernica, pri čemu su najprije na redu:

  1. Metanol i etanol kao gorivo.
  2. Amonijak kao gorivo.
  3. Brodovi s vodikovim gorivnim ćelijama.
  4. Brodovi na ukapljeni naftni plin (LPG).
  5. Brodovi na vodik.
  6. Brodovi na baterijski pogon.

Tijekom HTW 11 finalizirane su generičke privremene smjernice, dok će detaljne smjernice za svako gorivo biti razvijene zasebno. Cilj je izbjeći preopterećenje pomoraca obukom kombinirajući zajedničke elemente tamo gdje je to moguće.

Nacrt smjernica za obuku pomoraca koji koriste metanol/etanol

Kako su metanol i etanol prepoznati kao prioritetni izvori energije za pomorstvo, HTW 11 započeo je izradu posebnih smjernica za obuku pomoraca na brodovima koji koriste ta goriva. Razvoj se temelji na MSC.1/Circ.1621, koji pruža privremene smjernice za sigurnost brodova koji koriste metanol/etanol. Za definiranje standarda kompetencija usporedit će se trenutačni zahtjevi IGF Kodeksa i potrebe pomoraca u radu s ovim gorivima, a preostali rad nastavit će se kroz korespondentnu grupu do HTW 12.

Ljudski faktor i autonomni brodovi

Pododbor je raspravljao o utjecaju autonomnih tehnologija na vještine i kompetencije pomoraca. Ključne promjene uključuju:

  • Povećanu potrebu za znanjem iz područja komunikacija i IT tehnologija.
  • Razumijevanje autonomnih brodova (MASS) i njihovih ograničenja.
  • Mogućnost uvođenja noćne straže s jednim časnikom na autonomnim brodovima tijekom testiranja.

MSC će donijeti odluku o tome hoće li se STCW regulacija 1/13 primijeniti na MASS testove te hoće li biti dopuštena noćna straža s jednim časnikom.

Pristup informacijama o liječničkim potvrdama pomoraca

Finalizirana je rezolucija MSC-a o dostupnosti informacija o liječničkim potvrdama pomoraca, koja potiče države članice da omoguće provjeru valjanosti potvrda putem službenih internetskih stranica te kroz IMO GISIS portal. Očekuje se da će rezolucija biti odobrena na MSC 110 u lipnju 2025.

HTW 11 donosi ključne promjene u regulativi obuke pomoraca, uključujući nove smjernice za korištenje alternativnih goriva i modernih tehnologija.

Lloyd’s Register (LR) objavio je pregled ključnih zaključaka s 11. zasjedanja Pododbora za ljudski faktor, obuku i stražarsku službu (HTW Human Element, Training and Watchkeeping 11), održanog od 10. do 14. veljače 2025. godine u sjedištu IMO-a u Londonu. HTW 11 bavio se važnim temama vezanim uz ljudski faktor u pomorstvu, uključujući osposobljavanje i certificiranje pomoraca, reviziju IMO modelskih tečajeva te smjernice koje adresiraju pitanja poput umora na moru, piše Safety4Sea.

Ključni zaključci HTW 11

Među najvažnijim rezultatima sjednice izdvajaju se:

  • Finalizirane su privremene generičke smjernice za obuku pomoraca u vezi s korištenjem alternativnih goriva i novih tehnologija.
  • Pokrenut je razvoj privremenih smjernica za pomorce koji koriste metanol i etanol kao gorivo.
  • Nastavljena je sveobuhvatna revizija STCW konvencije, pri čemu je dovršena faza analize nedostataka (Stage 1).
  • Utvrđen je plan rada za drugu fazu revizije STCW konvencije.

Sveobuhvatna revizija STCW konvencije

STCW konvencija prolazi kroz opsežnu reviziju u dvije faze. Prva faza, koja se odnosi na analizu postojećih nedostataka, završena je tijekom HTW 11, pri čemu je identificirano više od 500 problema koji zahtijevaju dodatno razmatranje u drugoj fazi.

Među ključnim pitanjima koja su istaknuta u analizi su:

  • Termin “endorsement” može stvarati konfuziju jer se koristi i za izdavanje i za priznavanje certifikata.
  • Neupućenost pomoraca u nove tehnologije nije obuhvaćena inspekcijama lučkih kapetanija (PSC).
  • Potreba za ujednačenjem termina „dokumentarni dokaz“ unutar STCW konvencije i Kodeksa.
  • Mogućnost uvođenja ranka “višeg elektro-tehničkog časnika” zbog tehnoloških promjena povezanih s energetskom tranzicijom.

Planirano je da revizija STCW konvencije završi na HTW 17, početkom 2031. godine, a predviđa se da će izmjene stupiti na snagu nakon 2032. godine.

Razvoj smjernica za obuku pomoraca u radu s alternativnim gorivima

Pododbor je započeo izradu privremenih smjernica za obuku pomoraca na brodovima koji koriste alternativna goriva i nove tehnologije. Dogovoreno je da će smjernice imati kombinirani pristup, uključujući:

  • Opće zahtjeve za sve vrste goriva i tehnologija.
  • Specifične zahtjeve za svako pojedino gorivo ili tehnologiju.

Utvrđen je prioritetni redoslijed za izradu smjernica, pri čemu su najprije na redu:

  1. Metanol i etanol kao gorivo.
  2. Amonijak kao gorivo.
  3. Brodovi s vodikovim gorivnim ćelijama.
  4. Brodovi na ukapljeni naftni plin (LPG).
  5. Brodovi na vodik.
  6. Brodovi na baterijski pogon.

Tijekom HTW 11 finalizirane su generičke privremene smjernice, dok će detaljne smjernice za svako gorivo biti razvijene zasebno. Cilj je izbjeći preopterećenje pomoraca obukom kombinirajući zajedničke elemente tamo gdje je to moguće.

Nacrt smjernica za obuku pomoraca koji koriste metanol/etanol

Kako su metanol i etanol prepoznati kao prioritetni izvori energije za pomorstvo, HTW 11 započeo je izradu posebnih smjernica za obuku pomoraca na brodovima koji koriste ta goriva. Razvoj se temelji na MSC.1/Circ.1621, koji pruža privremene smjernice za sigurnost brodova koji koriste metanol/etanol. Za definiranje standarda kompetencija usporedit će se trenutačni zahtjevi IGF Kodeksa i potrebe pomoraca u radu s ovim gorivima, a preostali rad nastavit će se kroz korespondentnu grupu do HTW 12.

Ljudski faktor i autonomni brodovi

Pododbor je raspravljao o utjecaju autonomnih tehnologija na vještine i kompetencije pomoraca. Ključne promjene uključuju:

  • Povećanu potrebu za znanjem iz područja komunikacija i IT tehnologija.
  • Razumijevanje autonomnih brodova (MASS) i njihovih ograničenja.
  • Mogućnost uvođenja noćne straže s jednim časnikom na autonomnim brodovima tijekom testiranja.

MSC će donijeti odluku o tome hoće li se STCW regulacija 1/13 primijeniti na MASS testove te hoće li biti dopuštena noćna straža s jednim časnikom.

Pristup informacijama o liječničkim potvrdama pomoraca

Finalizirana je rezolucija MSC-a o dostupnosti informacija o liječničkim potvrdama pomoraca, koja potiče države članice da omoguće provjeru valjanosti potvrda putem službenih internetskih stranica te kroz IMO GISIS portal. Očekuje se da će rezolucija biti odobrena na MSC 110 u lipnju 2025.

HTML Code here
HTML Code here