O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Unatoč regulativama, e-goriva još uvijek preskupa za pomorstvo

Unatoč snažnoj političkoj podršci Međunarodne pomorske organizacije (IMO), Europske unije i Sjedinjenih Američkih Država, inicijative za zelene pomorske koridore još uvijek se suočavaju s visokim troškovima koji otežavaju njihovu komercijalnu održivost, pokazuje novo izvješće UMAS-a, UCL Energy Institutea i Global Maritime Foruma.

Troškovi i prepreke razvoja

Studija pod nazivom “Izgradnja poslovnog modela za zelene pomorske koridore” analizira kako projekti ovih koridora, koji imaju za cilj uspostaviti pomorske lance opskrbe održivim gorivima poput e-amonijaka i e-metanola, i dalje nailaze na značajne financijske prepreke.

Iako ključne regulative, poput novog globalnog standarda goriva IMO-a, sustava trgovanja emisijama EU-a i američkog Zakona o smanjenju inflacije, pomažu u smanjenju troškova, one i dalje ne uspijevaju u potpunosti izjednačiti cijene e-goriva s jeftinijim alternativama, piše gCaptain.

Tržišni trendovi i konkurencija goriva

Analiza pokriva tri ključna sektora pomorskog prijevoza – prijevoz plina, kontejnerski prijevoz i prijevoz rasutih tereta. Iako trenutno bio goriva i plavi amonijak nude povoljnija rješenja, očekuje se da će e-goriva poput e-amonijaka postati konkurentnija kako troškovi proizvodnje budu padali, a regulativni zahtjevi jačali.

S dosad najavljenih 62 inicijative za zelene pomorske koridore, prvi projekti mogli bi potaknuti proizvodnju održivih goriva i razvoj potrebne infrastrukture, uključujući skladištenje i bunker stanice.

Potreba za dodatnom podrškom

Deniz Aymer, viši konzultant UMAS-a, ističe kako će “nadolazeće regulative promijeniti poslovni model zelenih pomorskih koridora”, no upozorava da je “ciljana podrška za e-goriva nužna” kako bi se premostio jaz u troškovima.

Dr. Nishatabbas Rehmatulla iz UCL Energy Institutea upozorava da bez jasne potražnje i javne podrške, zeleni pomorski koridori riskiraju da “ne ispune svoju ključnu ulogu prvih pokretača” te da će brodovlasnici pribjegavati najjeftinijim rješenjima za usklađenost s regulativama.

Moguća rješenja za ubrzanje razvoja

Izvješće predlaže nekoliko strategija za poticanje razvoja zelenih pomorskih koridora, uključujući prilagodbu poslovnih modela i dugoročne obveze teretnih i brodarskih kompanija. Ključne su i strateške suradnje unutar lanca vrijednosti kako bi se podijelili rizici i ubrzala realizacija projekata.

Predloženi mehanizmi podrške uključuju ugovore o razlici u cijeni (Contracts for Difference), aukcije za e-goriva te dodatne poticaje za korištenje goriva koja premašuju regulatorne zahtjeve. Moguće je i da IMO pruži ekonomsku podršku putem prihoda od emisijskih naknada, iako bi, u nedostatku globalnog nameta, nacionalne vlade mogle morati pružiti direktnu financijsku potporu.

Unatoč snažnoj političkoj podršci Međunarodne pomorske organizacije (IMO), Europske unije i Sjedinjenih Američkih Država, inicijative za zelene pomorske koridore još uvijek se suočavaju s visokim troškovima koji otežavaju njihovu komercijalnu održivost, pokazuje novo izvješće UMAS-a, UCL Energy Institutea i Global Maritime Foruma.

Troškovi i prepreke razvoja

Studija pod nazivom “Izgradnja poslovnog modela za zelene pomorske koridore” analizira kako projekti ovih koridora, koji imaju za cilj uspostaviti pomorske lance opskrbe održivim gorivima poput e-amonijaka i e-metanola, i dalje nailaze na značajne financijske prepreke.

Iako ključne regulative, poput novog globalnog standarda goriva IMO-a, sustava trgovanja emisijama EU-a i američkog Zakona o smanjenju inflacije, pomažu u smanjenju troškova, one i dalje ne uspijevaju u potpunosti izjednačiti cijene e-goriva s jeftinijim alternativama, piše gCaptain.

Tržišni trendovi i konkurencija goriva

Analiza pokriva tri ključna sektora pomorskog prijevoza – prijevoz plina, kontejnerski prijevoz i prijevoz rasutih tereta. Iako trenutno bio goriva i plavi amonijak nude povoljnija rješenja, očekuje se da će e-goriva poput e-amonijaka postati konkurentnija kako troškovi proizvodnje budu padali, a regulativni zahtjevi jačali.

S dosad najavljenih 62 inicijative za zelene pomorske koridore, prvi projekti mogli bi potaknuti proizvodnju održivih goriva i razvoj potrebne infrastrukture, uključujući skladištenje i bunker stanice.

Potreba za dodatnom podrškom

Deniz Aymer, viši konzultant UMAS-a, ističe kako će “nadolazeće regulative promijeniti poslovni model zelenih pomorskih koridora”, no upozorava da je “ciljana podrška za e-goriva nužna” kako bi se premostio jaz u troškovima.

Dr. Nishatabbas Rehmatulla iz UCL Energy Institutea upozorava da bez jasne potražnje i javne podrške, zeleni pomorski koridori riskiraju da “ne ispune svoju ključnu ulogu prvih pokretača” te da će brodovlasnici pribjegavati najjeftinijim rješenjima za usklađenost s regulativama.

Moguća rješenja za ubrzanje razvoja

Izvješće predlaže nekoliko strategija za poticanje razvoja zelenih pomorskih koridora, uključujući prilagodbu poslovnih modela i dugoročne obveze teretnih i brodarskih kompanija. Ključne su i strateške suradnje unutar lanca vrijednosti kako bi se podijelili rizici i ubrzala realizacija projekata.

Predloženi mehanizmi podrške uključuju ugovore o razlici u cijeni (Contracts for Difference), aukcije za e-goriva te dodatne poticaje za korištenje goriva koja premašuju regulatorne zahtjeve. Moguće je i da IMO pruži ekonomsku podršku putem prihoda od emisijskih naknada, iako bi, u nedostatku globalnog nameta, nacionalne vlade mogle morati pružiti direktnu financijsku potporu.

HTML Code here
HTML Code here