O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Riječka inovacija: Faust V – autonomno plovilo za sigurnost i nadzor mora

Riječka tvrtka Innovamare Technologies, proizašla iz suradnje znanstvenika s Pomorskog i Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, razvila je prvo hrvatsko autonomno plovilo – Faust V. Ovaj prototip donosi revolucionarna rješenja za nadzor pomorskog prometa i zaštitu obalnih područja.

Prema riječima Matea Ivanca, jednog od glavnih inženjera projekta, Faust V dizajniran je kako bi pomogao u rješavanju problema ilegalnog sidrenja jahti i plovila. Opremljen je podvodnom ronilicom (ROV), koja može snimiti stanje podmorja i nepropisno usidrene brodove te podatke proslijediti nadležnim institucijama. Osim toga, plovilo je opremljeno kamerama i senzorima za nadzor brzine plovidbe, čime doprinosi sigurnosti i kontroli prometa na moru, piše Novi List.

Platforma za daljnji razvoj

Iako je Faust V već spreman za testiranje, riječki tim ne staje na tome. Ljubomir Pozder, glavni projektant, najavljuje novi model autonomnog plovila, čija će se namjena proširiti i na praćenje kvalitete mora. Time bi se omogućila zamjena skupih istraživačkih brodova, što bi značajno smanjilo troškove i povećalo učinkovitost ekološkog monitoringa.

Foto: Foto: Sergej Drechsler, Marko Gracin/Novi List

Dodatno, razvija se i verzija plovila za potrebe vojske i granične kontrole, koja bi pomogla u nadzoru podvodne infrastrukture i morskih granica. Pregovori s potencijalnim korisnicima već su u tijeku, a interes su pokazale i institucije iz inozemstva.

Autonomni sustavi – novi smjer u razvoju pomorske tehnologije

Plovilo Faust V dugačko je 2,5 metara i može doseći brzinu od 10 čvorova, s operativnom brzinom od 5 čvorova. Opremljeno je naprednim navigacijskim sustavom koji uključuje prednju i stražnju kameru za autonomno upravljanje, kao i LIDAR senzor za detekciju prepreka.

Plovilo je već prošlo sedam testova na moru, a daljnja ispitivanja usmjerena su na provjeru rada u uvjetima otvorenog mora, do 12 nautičkih milja od obale.

Hrvatska kao centar za testiranje autonomnih plovila?

Osim razvoja tehnologije, tim okupljen oko Innovamare Technologies aktivno radi na promociji Hrvatske kao potencijalnog centra za testiranje autonomnih plovila. U suradnji s lokalnim vlastima i pomorskim institucijama, pregovara se o uspostavi testnih koridora u Rijeci, Zadru i Šibeniku.

„Autonomna plovila su budućnost pomorstva, a Hrvatska ima savršene uvjete za njihovo testiranje i razvoj,“ zaključuje Ivanac.

S obzirom na sve veći interes za autonomne sustave u pomorstvu, Faust V predstavlja veliki korak naprijed za hrvatsku pomorsku industriju. Ovaj inovativni projekt pokazuje kako domaća znanja i tehnologija mogu stvoriti rješenja konkurentna na svjetskom tržištu.

Riječka tvrtka Innovamare Technologies, proizašla iz suradnje znanstvenika s Pomorskog i Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, razvila je prvo hrvatsko autonomno plovilo – Faust V. Ovaj prototip donosi revolucionarna rješenja za nadzor pomorskog prometa i zaštitu obalnih područja.

Prema riječima Matea Ivanca, jednog od glavnih inženjera projekta, Faust V dizajniran je kako bi pomogao u rješavanju problema ilegalnog sidrenja jahti i plovila. Opremljen je podvodnom ronilicom (ROV), koja može snimiti stanje podmorja i nepropisno usidrene brodove te podatke proslijediti nadležnim institucijama. Osim toga, plovilo je opremljeno kamerama i senzorima za nadzor brzine plovidbe, čime doprinosi sigurnosti i kontroli prometa na moru, piše Novi List.

Platforma za daljnji razvoj

Iako je Faust V već spreman za testiranje, riječki tim ne staje na tome. Ljubomir Pozder, glavni projektant, najavljuje novi model autonomnog plovila, čija će se namjena proširiti i na praćenje kvalitete mora. Time bi se omogućila zamjena skupih istraživačkih brodova, što bi značajno smanjilo troškove i povećalo učinkovitost ekološkog monitoringa.

Foto: Foto: Sergej Drechsler, Marko Gracin/Novi List

Dodatno, razvija se i verzija plovila za potrebe vojske i granične kontrole, koja bi pomogla u nadzoru podvodne infrastrukture i morskih granica. Pregovori s potencijalnim korisnicima već su u tijeku, a interes su pokazale i institucije iz inozemstva.

Autonomni sustavi – novi smjer u razvoju pomorske tehnologije

Plovilo Faust V dugačko je 2,5 metara i može doseći brzinu od 10 čvorova, s operativnom brzinom od 5 čvorova. Opremljeno je naprednim navigacijskim sustavom koji uključuje prednju i stražnju kameru za autonomno upravljanje, kao i LIDAR senzor za detekciju prepreka.

Plovilo je već prošlo sedam testova na moru, a daljnja ispitivanja usmjerena su na provjeru rada u uvjetima otvorenog mora, do 12 nautičkih milja od obale.

Hrvatska kao centar za testiranje autonomnih plovila?

Osim razvoja tehnologije, tim okupljen oko Innovamare Technologies aktivno radi na promociji Hrvatske kao potencijalnog centra za testiranje autonomnih plovila. U suradnji s lokalnim vlastima i pomorskim institucijama, pregovara se o uspostavi testnih koridora u Rijeci, Zadru i Šibeniku.

„Autonomna plovila su budućnost pomorstva, a Hrvatska ima savršene uvjete za njihovo testiranje i razvoj,“ zaključuje Ivanac.

S obzirom na sve veći interes za autonomne sustave u pomorstvu, Faust V predstavlja veliki korak naprijed za hrvatsku pomorsku industriju. Ovaj inovativni projekt pokazuje kako domaća znanja i tehnologija mogu stvoriti rješenja konkurentna na svjetskom tržištu.

HTML Code here
HTML Code here