O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Budućnost bulkera: Novi brodovi dominiraju, stariji padaju u drugi plan

Uvođenje strožih ekoloških propisa i starenje brodova stvaraju sve veći jaz između modernih i zastarjelih bulkera, mijenjajući dinamiku globalnog tržišta

Prema izvješću tvrtke Veson Nautical, globalna flota bulkera bilježi značajan pad prosječnih brzina, što je rezultat kombinacije faktora poput starosti brodova, strožih ekoloških propisa i tržišnih promjena. Ovaj trend dovodi do stvaranja tržišta s dvije razine – moderni brodovi ostvaruju prednost, dok stariji sve teže održavaju korak, piše Safety4Sea.

Najnoviji izvještaj pod naslovom „Zašto se flota bulkera usporava? Utjecaj starenja brodova u eri učinkovitosti” ističe da su glavni uzroci ovog fenomena:

  • Starost brodova – plovila izgrađena prije 2013. godine, kada su uvedeni kriteriji Energy Efficiency Design Index (EEDI), bilježe najveći pad brzine.
  • Regulacije o emisijama – stroža pravila ograničavaju rad manje učinkovitih brodova, tjerajući ih da plove sporije kako bi smanjili potrošnju goriva i emisije.
  • Tržišna dinamika – vlasnici novijih, ekološki prihvatljivijih brodova mogu ostvariti veće cijene najma i bolje poslovne prilike.

Podjela tržišta na nove i stare brodove

Oliver Kirkham, analitičar iz Veson Nauticala, ističe kako je prisutnost velikog broja starijih brodova, koji su penalizirani zbog slabije učinkovitosti, glavni razlog općeg smanjenja prosječne brzine flote.

Ova situacija najviše pogađa bulkere izgrađene tijekom naglog širenja tržišta u 2000-ima, potaknutog rastom kineske ekonomije. Takvi brodovi sve teže zadovoljavaju suvremene standarde i postaju manje konkurentni u odnosu na modernija plovila koja su dizajnirana prema ekološkim standardima i imaju poboljšanu energetsku učinkovitost.

Kirkham naglašava da razlika u učinkovitosti između brodova izgrađenih prije pet godina i novih bulkera postaje sve izraženija. Noviji brodovi, zahvaljujući boljoj konstrukciji, smanjenoj potrošnji goriva i usklađenosti s ekološkim propisima, imaju prednost na tržištima poput SAD-a i Europe, gdje su propisi o dobi brodova i emisijama posebno strogi.

Manje transakcija u S&P segmentu

Izvještaj pokazuje da na tržištu prodaje i kupovine bulkera (S&P) sve manje modernih brodova mijenja vlasnike. Razlog tome je njihova sposobnost da vlasnicima osiguraju veću profitabilnost i poštivanje ekoloških propisa, što im omogućuje bolje uvjete za charter ugovore.

Ipak, određeni segmenti tržišta i dalje prihvaćaju starije brodove, posebice za prijevoz tereta koji nisu vremenski osjetljivi. No, kako globalni propisi o emisijama postaju sve stroži, starija plovila sve će se više povlačiti u specijalizirane nišne rute, dok će noviji brodovi dominirati na unosnijim tržištima.

Jedan od ključnih problema u industriji ostaje nedostatak transparentnog sustava za mjerenje stvarne energetske učinkovitosti i emisija brodova, što otežava donošenje preciznih odluka na tržištu. Kako industrija evoluira, rješenje ovog problema bit će ključno za buduće tržišne trendove.

Uvođenje strožih ekoloških propisa i starenje brodova stvaraju sve veći jaz između modernih i zastarjelih bulkera, mijenjajući dinamiku globalnog tržišta

Prema izvješću tvrtke Veson Nautical, globalna flota bulkera bilježi značajan pad prosječnih brzina, što je rezultat kombinacije faktora poput starosti brodova, strožih ekoloških propisa i tržišnih promjena. Ovaj trend dovodi do stvaranja tržišta s dvije razine – moderni brodovi ostvaruju prednost, dok stariji sve teže održavaju korak, piše Safety4Sea.

Najnoviji izvještaj pod naslovom „Zašto se flota bulkera usporava? Utjecaj starenja brodova u eri učinkovitosti” ističe da su glavni uzroci ovog fenomena:

  • Starost brodova – plovila izgrađena prije 2013. godine, kada su uvedeni kriteriji Energy Efficiency Design Index (EEDI), bilježe najveći pad brzine.
  • Regulacije o emisijama – stroža pravila ograničavaju rad manje učinkovitih brodova, tjerajući ih da plove sporije kako bi smanjili potrošnju goriva i emisije.
  • Tržišna dinamika – vlasnici novijih, ekološki prihvatljivijih brodova mogu ostvariti veće cijene najma i bolje poslovne prilike.

Podjela tržišta na nove i stare brodove

Oliver Kirkham, analitičar iz Veson Nauticala, ističe kako je prisutnost velikog broja starijih brodova, koji su penalizirani zbog slabije učinkovitosti, glavni razlog općeg smanjenja prosječne brzine flote.

Ova situacija najviše pogađa bulkere izgrađene tijekom naglog širenja tržišta u 2000-ima, potaknutog rastom kineske ekonomije. Takvi brodovi sve teže zadovoljavaju suvremene standarde i postaju manje konkurentni u odnosu na modernija plovila koja su dizajnirana prema ekološkim standardima i imaju poboljšanu energetsku učinkovitost.

Kirkham naglašava da razlika u učinkovitosti između brodova izgrađenih prije pet godina i novih bulkera postaje sve izraženija. Noviji brodovi, zahvaljujući boljoj konstrukciji, smanjenoj potrošnji goriva i usklađenosti s ekološkim propisima, imaju prednost na tržištima poput SAD-a i Europe, gdje su propisi o dobi brodova i emisijama posebno strogi.

Manje transakcija u S&P segmentu

Izvještaj pokazuje da na tržištu prodaje i kupovine bulkera (S&P) sve manje modernih brodova mijenja vlasnike. Razlog tome je njihova sposobnost da vlasnicima osiguraju veću profitabilnost i poštivanje ekoloških propisa, što im omogućuje bolje uvjete za charter ugovore.

Ipak, određeni segmenti tržišta i dalje prihvaćaju starije brodove, posebice za prijevoz tereta koji nisu vremenski osjetljivi. No, kako globalni propisi o emisijama postaju sve stroži, starija plovila sve će se više povlačiti u specijalizirane nišne rute, dok će noviji brodovi dominirati na unosnijim tržištima.

Jedan od ključnih problema u industriji ostaje nedostatak transparentnog sustava za mjerenje stvarne energetske učinkovitosti i emisija brodova, što otežava donošenje preciznih odluka na tržištu. Kako industrija evoluira, rješenje ovog problema bit će ključno za buduće tržišne trendove.

HTML Code here
HTML Code here