MSC, najveća svjetska kontejnerska kompanija, povlači sve svoje megamax brodove kapaciteta između 19.200 i 24.300 TEU s rute Azija – Sjeverna Europa. Umjesto toga, ove brodove preusmjerit će na linije između Azije i Mediterana te Azije i Zapadne Afrike.
Ovaj potez dolazi nakon što je MSC početkom veljače počeo samostalno poslovati na glavnim istočno-zapadnim rutama, napuštajući partnerstva u dosadašnjim savezima. Na ruti Azija – Sjeverna Europa sada će koristiti brodove prosječnog kapaciteta od 14.700 TEU, piše Splash247.
Prema podacima Shanghai Containerized Freight Indexa (SCFI), vozarine iz Šangaja prema Sjevernoj Europi prošlog su tjedna iznosile 1.578 USD po TEU, što je pad od 44% u samo prvih sedam tjedana ove godine. Analitičari smatraju da MSC smanjuje kapacitet na ovoj ruti kako bi pokušao zaustaviti daljnji pad cijena.
U međuvremenu, vozarine za kraću rutu Šangaj – Zapadna Afrika daleko su profitabilnije i iznose oko 4.000 USD po TEU, što objašnjava MSC-ovu odluku o preusmjeravanju kapaciteta. Također, analitičari konzultantske kuće Sea-Intelligence primjećuju da, iako je pad spot vozarina prema Sjevernoj Europi daleko brži od uobičajenog sezonskog trenda, Azija – Mediteran slijedi uobičajene sezonske oscilacije.
MSC-ova odluka mogla bi utjecati na dinamiku globalnog tržišta kontejnerskog prijevoza, posebno ako druge velike kompanije slijede isti model optimizacije flote prema profitabilnijim rutama.