O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Legendarni Bolero: Brod koji je najavio procvat kruzing industrije u Dubrovniku

Bolero je odigrao ključnu ulogu u povratku kruzera u Dubrovnik nakon Domovinskog rata, najavljujući novi uzlet turističke industrije

Bolero – kruzer koji je vratio Dubrovnik na kartu kružnih putovanja

Nakon završetka Domovinskog rata, kruzing industrija tek se počela vraćati na hrvatsku obalu. Jedan od brodova koji je odigrao ključnu ulogu u tom procesu bio je Bolero, nekadašnji Starward, koji je redovito uplovljavao u Dubrovnik i pomogao oživjeti turizam.

Ovaj kruzer izvorno je naručen od Norwegian Caribbean Linea u njemačkom brodogradilištu AG Weser u Bremerhavenu. Dug 160 metara, s kapacitetom od 800 putnika i 330 članova posade, pokretala su ga dva MAN-ova dizelska motora ukupne snage 12.792 kW, omogućujući brzinu od 21 čvor. U promet je pušten 1968. godine pod imenom Starward, te je 27 godina služio NCL-u, prvenstveno na karipskim rutama. Osim što je prevozio putnike, imao je i kapacitet za 220 automobila, što je bilo u skladu s vizijom Knuta Klostera o kombiniranju kruzing i trajektnih usluga, piše Dubrovački Dnevnik.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva

Novi život pod imenom Bolero

Nakon modernizacija 1976. i 1985. godine, NCL je 1995. godine prodao brod grčkom brodaru Festival Cruises, koji ga je potpuno preuredio za luksuzne plovidbe Sredozemljem. Pod novim imenom Bolero, od kraja prosinca 1995. započeo je kružna putovanja iz Genove, često uplovljavajući u Dubrovnik.

Godine 1996., Bolero je bio treći kruzer koji je posjetio Dubrovnik nakon rata, pridruživši se La Palmi iz 1994./1995. i Dalmaciji u travnju 1996. Tijekom te godine, uz njega su stigli tek Sea Goddess I i Lev Tolstoj, ali već 1997. Dubrovnik se vraća na kruzing kartu zahvaljujući Boleru, Princess Danae i Costa Classici, koji su ponovno započeli redovne tjedne posjete. Time je Bolero postao simbol oporavka pomorskog turizma u regiji.

Teški kraj Festival Cruisesa i Bolerova sudbina

Iako je Festival Cruises bio snažan zagovornik Dubrovnika, često dovodeći i druge svoje brodove poput The Azur, Flamenco, Mistral i European Vision, kompanija je 2003. godine upala u financijske probleme. Bolero je 2004. završio na prisilnom vezu u Gibraltaru, a kasnije ga je kupila panamska Orient Queen Shipping, preimenovavši ga u Orient Queen.

U srpnju 2006., ovaj brod postaje dio operacije spašavanja 750 američkih državljana iz Beiruta, koji je ponovo zahvaćen sukobima. Već sljedeće godine, 2007., Orient Queen uplovljava u Dubrovnik, a do 2010. povremeno dolazi u luku Gruž. Potom mijenja ime u Louis Aura 2013., a pod nazivom Aegean Queen 2017. završava u turskom čarteru.

Nakon 49 godina službe, 2018. godine, brod je prodan rezalištu Alang u Indiji, gdje je i razrezan 17. srpnja.

Bolero je odigrao ključnu ulogu u povratku kruzera u Dubrovnik nakon Domovinskog rata, najavljujući novi uzlet turističke industrije

Bolero – kruzer koji je vratio Dubrovnik na kartu kružnih putovanja

Nakon završetka Domovinskog rata, kruzing industrija tek se počela vraćati na hrvatsku obalu. Jedan od brodova koji je odigrao ključnu ulogu u tom procesu bio je Bolero, nekadašnji Starward, koji je redovito uplovljavao u Dubrovnik i pomogao oživjeti turizam.

Ovaj kruzer izvorno je naručen od Norwegian Caribbean Linea u njemačkom brodogradilištu AG Weser u Bremerhavenu. Dug 160 metara, s kapacitetom od 800 putnika i 330 članova posade, pokretala su ga dva MAN-ova dizelska motora ukupne snage 12.792 kW, omogućujući brzinu od 21 čvor. U promet je pušten 1968. godine pod imenom Starward, te je 27 godina služio NCL-u, prvenstveno na karipskim rutama. Osim što je prevozio putnike, imao je i kapacitet za 220 automobila, što je bilo u skladu s vizijom Knuta Klostera o kombiniranju kruzing i trajektnih usluga, piše Dubrovački Dnevnik.

Foto: Ivo Batričević privatna arhiva

Novi život pod imenom Bolero

Nakon modernizacija 1976. i 1985. godine, NCL je 1995. godine prodao brod grčkom brodaru Festival Cruises, koji ga je potpuno preuredio za luksuzne plovidbe Sredozemljem. Pod novim imenom Bolero, od kraja prosinca 1995. započeo je kružna putovanja iz Genove, često uplovljavajući u Dubrovnik.

Godine 1996., Bolero je bio treći kruzer koji je posjetio Dubrovnik nakon rata, pridruživši se La Palmi iz 1994./1995. i Dalmaciji u travnju 1996. Tijekom te godine, uz njega su stigli tek Sea Goddess I i Lev Tolstoj, ali već 1997. Dubrovnik se vraća na kruzing kartu zahvaljujući Boleru, Princess Danae i Costa Classici, koji su ponovno započeli redovne tjedne posjete. Time je Bolero postao simbol oporavka pomorskog turizma u regiji.

Teški kraj Festival Cruisesa i Bolerova sudbina

Iako je Festival Cruises bio snažan zagovornik Dubrovnika, često dovodeći i druge svoje brodove poput The Azur, Flamenco, Mistral i European Vision, kompanija je 2003. godine upala u financijske probleme. Bolero je 2004. završio na prisilnom vezu u Gibraltaru, a kasnije ga je kupila panamska Orient Queen Shipping, preimenovavši ga u Orient Queen.

U srpnju 2006., ovaj brod postaje dio operacije spašavanja 750 američkih državljana iz Beiruta, koji je ponovo zahvaćen sukobima. Već sljedeće godine, 2007., Orient Queen uplovljava u Dubrovnik, a do 2010. povremeno dolazi u luku Gruž. Potom mijenja ime u Louis Aura 2013., a pod nazivom Aegean Queen 2017. završava u turskom čarteru.

Nakon 49 godina službe, 2018. godine, brod je prodan rezalištu Alang u Indiji, gdje je i razrezan 17. srpnja.

HTML Code here
HTML Code here