O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

DNV: Sigurna primjena amonijaka i vodika kao goriva na brodovima

DNV je u svom najnovijem izvješću “Sigurno uvođenje alternativnih goriva: Fokus na amonijak i vodik kao brodska goriva” analizirao sigurnosne aspekte primjene ovih energenata u pomorstvu. Glavni izazov ostaje nedostatak međunarodnih propisa specifičnih za brodove koji koriste ta goriva, što otežava njihovu širu primjenu.

Sigurnosni aspekti primjene amonijaka i vodika

Amonijak i vodik imaju svojstva koja uvode nove sigurnosne rizike, zahtijevajući poseban naglasak na sigurnost pri dizajnu, gradnji i operacijama brodova. Uvođenje ovih goriva povećava složenost bunkeringa, skladištenja, distribucije i održavanja sustava goriva.

Budući da amonijak i vodik imaju manju volumetrijsku gustoću energije u usporedbi s klasičnim gorivima, potrebno je osigurati neovisne spremnike goriva, što otežava integraciju i smanjuje dostupni kapacitet goriva na brodu. Uz to, sigurnosne barijere i sustavi za mitigaciju emisija moraju biti integrirani u brodski dizajn kako bi se osigurala sigurnost operacija.

Obuka pomoraca i organizacijski utjecaji

Za siguran rad brodova na vodik i amonijak, ključna je edukacija posade o svojstvima i rizicima tih goriva te sustavima sigurnosti ugrađenima u brodski dizajn. Implementacija novih procedura, izmjene sigurnosnog menadžmenta i uvođenje novih kompetencija bit će neophodni kako bi se osigurala sigurna plovidba.

Međunarodni kodeks za siguran rad brodova na plin (IGF Code) regulira operativne zahtjeve za goriva poput prirodnog plina, a privremene smjernice za amonijak i vodik pratit će taj okvir. Do uvođenja službenih IMO STCW tečajeva za rad s ovim gorivima, pomorci će morati proći specijalizirane obuke temeljene na postojećim resursima i konzultacijama s nadležnim upravama zastava.

Budući propisi i standardi

U skladu s Međunarodnim kodeksom sigurnosnog menadžmenta (ISM), brodarske tvrtke će morati osigurati da zapovjednici i posada budu upoznati s rizicima novih goriva. Očekuje se da će IMO u 2025. godini započeti razvoj službenih programa obuke za pomorce koji će raditi na brodovima pogonjenim amonijakom i vodikom.

Uz primjenu novih tehnologija i obuku, važno je uspostaviti sustave za nadzor i održavanje sigurnosnih barijera, kako bi se osiguralo sigurno korištenje ovih alternativnih goriva u brodarstvu.

DNV je u svom najnovijem izvješću “Sigurno uvođenje alternativnih goriva: Fokus na amonijak i vodik kao brodska goriva” analizirao sigurnosne aspekte primjene ovih energenata u pomorstvu. Glavni izazov ostaje nedostatak međunarodnih propisa specifičnih za brodove koji koriste ta goriva, što otežava njihovu širu primjenu.

Sigurnosni aspekti primjene amonijaka i vodika

Amonijak i vodik imaju svojstva koja uvode nove sigurnosne rizike, zahtijevajući poseban naglasak na sigurnost pri dizajnu, gradnji i operacijama brodova. Uvođenje ovih goriva povećava složenost bunkeringa, skladištenja, distribucije i održavanja sustava goriva.

Budući da amonijak i vodik imaju manju volumetrijsku gustoću energije u usporedbi s klasičnim gorivima, potrebno je osigurati neovisne spremnike goriva, što otežava integraciju i smanjuje dostupni kapacitet goriva na brodu. Uz to, sigurnosne barijere i sustavi za mitigaciju emisija moraju biti integrirani u brodski dizajn kako bi se osigurala sigurnost operacija.

Obuka pomoraca i organizacijski utjecaji

Za siguran rad brodova na vodik i amonijak, ključna je edukacija posade o svojstvima i rizicima tih goriva te sustavima sigurnosti ugrađenima u brodski dizajn. Implementacija novih procedura, izmjene sigurnosnog menadžmenta i uvođenje novih kompetencija bit će neophodni kako bi se osigurala sigurna plovidba.

Međunarodni kodeks za siguran rad brodova na plin (IGF Code) regulira operativne zahtjeve za goriva poput prirodnog plina, a privremene smjernice za amonijak i vodik pratit će taj okvir. Do uvođenja službenih IMO STCW tečajeva za rad s ovim gorivima, pomorci će morati proći specijalizirane obuke temeljene na postojećim resursima i konzultacijama s nadležnim upravama zastava.

Budući propisi i standardi

U skladu s Međunarodnim kodeksom sigurnosnog menadžmenta (ISM), brodarske tvrtke će morati osigurati da zapovjednici i posada budu upoznati s rizicima novih goriva. Očekuje se da će IMO u 2025. godini započeti razvoj službenih programa obuke za pomorce koji će raditi na brodovima pogonjenim amonijakom i vodikom.

Uz primjenu novih tehnologija i obuku, važno je uspostaviti sustave za nadzor i održavanje sigurnosnih barijera, kako bi se osiguralo sigurno korištenje ovih alternativnih goriva u brodarstvu.

HTML Code here
HTML Code here