O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kontejnerski sektor pod pritiskom: Rekordan jaz između cijene najma i vozarina

Iskorištenost kapaciteta kontejnerskih brodova pala je ispod 90% na većini glavnih svjetskih ruta, dok je omjer između fiksnog najma brodova i vozarina dosegnuo rekordnih 289%.

Prema podacima Linerlytica, tri od četiri ključna trgovačka pravca bilježe pad iskorištenosti ispod 90%, što je signal daljnjeg slabljenja potražnje. Iako brodari i dalje mogu ostvarivati profit s popunjenošću od 80%, stalni pad vozarina i veliki broj novih brodova koji ulaze u promet dodatno otežavaju situaciju, piše Splash247.

Analitičari ističu da se tržište najma brodova drži visoko unatoč padu vozarina, što stvara neodrživ jaz koji bi mogao dovesti do korekcije tržišta. “Ako potražnja za teretom ne ojača i ne potakne rast vozarina, mogla bi uslijediti korekcija na tržištu najma brodova”, navodi Linerlytica u svom izvješću..

Očekuje se drastičan pad dobiti brodarskih kompanija u 2025. Prema analizama Sea-Intelligence, prošlogodišnja dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosila je 60 milijardi dolara, što je treći najveći rezultat u povijesti industrije. No, analitičari predviđaju da će se taj iznos u 2025. smanjiti za više od 80%, s očekivanim padom ispod 10 milijardi dolara.

Indeks kontejnerskog prijevoza iz Šangaja (SCFI) pao je za 47% od početka godine, a trenutne cijene transporta na rutama iz Azije prema Europi i Sjedinjenim Državama niže su nego u bilo kojem trenutku 2024. godine. Međutim, uspoređujući ih s razinama prije izbijanja krize u Crvenom moru krajem 2023., cijene su i dalje više – Azija-Europa za 74%, Azija-Mediteran za 96%, a transpacifičke rute za više od 40%.

Iskorištenost kapaciteta kontejnerskih brodova pala je ispod 90% na većini glavnih svjetskih ruta, dok je omjer između fiksnog najma brodova i vozarina dosegnuo rekordnih 289%.

Prema podacima Linerlytica, tri od četiri ključna trgovačka pravca bilježe pad iskorištenosti ispod 90%, što je signal daljnjeg slabljenja potražnje. Iako brodari i dalje mogu ostvarivati profit s popunjenošću od 80%, stalni pad vozarina i veliki broj novih brodova koji ulaze u promet dodatno otežavaju situaciju, piše Splash247.

Analitičari ističu da se tržište najma brodova drži visoko unatoč padu vozarina, što stvara neodrživ jaz koji bi mogao dovesti do korekcije tržišta. “Ako potražnja za teretom ne ojača i ne potakne rast vozarina, mogla bi uslijediti korekcija na tržištu najma brodova”, navodi Linerlytica u svom izvješću..

Očekuje se drastičan pad dobiti brodarskih kompanija u 2025. Prema analizama Sea-Intelligence, prošlogodišnja dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosila je 60 milijardi dolara, što je treći najveći rezultat u povijesti industrije. No, analitičari predviđaju da će se taj iznos u 2025. smanjiti za više od 80%, s očekivanim padom ispod 10 milijardi dolara.

Indeks kontejnerskog prijevoza iz Šangaja (SCFI) pao je za 47% od početka godine, a trenutne cijene transporta na rutama iz Azije prema Europi i Sjedinjenim Državama niže su nego u bilo kojem trenutku 2024. godine. Međutim, uspoređujući ih s razinama prije izbijanja krize u Crvenom moru krajem 2023., cijene su i dalje više – Azija-Europa za 74%, Azija-Mediteran za 96%, a transpacifičke rute za više od 40%.

MOŽE VAS ZANIMATI

O kuharima i ostalima