Stari “3. maj” ponovno je ostao bez vodstva. Tek imenovani vršitelj dužnosti direktora, Florijan Sedmak, odlučio je već nakon vikenda povući svoju suglasnost. Nadzorni odbor brodogradilišta imenovao ga je prošlog petka, no Sedmak je već u ponedjeljak pismeno poručio da funkciju ne može prihvatiti.
Razlog? Nova radna pozicija u “3. maj 1905.”, gdje su mu, osim rezanja crne metalurgije i izgradnje trupa luksuznog kruzera za Scenic, trenutno u fokusu i završni radovi na tanker “Onega Gulf”. Kako je kratko izjavio, odgovornosti starog “3. maja” ne može uskladiti s obvezama koje već ima, piše Novi List.
Situaciju je potvrdio i predsjednik Nadzornog odbora Juraj Šoljić, koji kaže da se članovi NO-a ponovno sastaju ovaj tjedan kako bi pokušali pronaći novo rješenje. A vrijeme curi. Računi starog brodogradilišta blokirani su, a očekuje ga stečaj zbog nepodmirenih potraživanja Uljanika u stečaju, u visini od čak 18 milijuna eura.
Nakon što je Ediju Kučanu istekao mandat, a zatim otišao u mirovinu, ostalo je nejasno tko će službeno pokrenuti stečajni postupak. Ako odgovorna osoba, u ovom slučaju direktor, podnese zahtjev Trgovačkom sudu, postupak ide ubrzano. Ako to učini FINA ili neki od vjerovnika, može se čekati mjesecima – što bi dodatno otežalo ionako tešku situaciju.
Staro društvo trenutno još vodi oko 40 zaposlenih, većinom na dugotrajnom bolovanju, a njih 17 i dalje aktivno radi. Uz to, desetak bivših radnika privremeno je povučeno iz mirovine za završetak broda “Algoma Endeavour”, no njihov angažman prestao je s isporukom kanadskom naručitelju.
Zbog blokiranih računa, postavlja se i pitanje tko će pokrenuti postupak pred Agencijom za osiguranje radničkih tražbina (AORT) kad zaposlenicima ne bude isplaćena plaća za ožujak. Bez direktora, bez novca i bez rješenja – starom “3. maju” očajnički treba netko tko će preuzeti odgovornost i zaključiti ovu dugu brodograđevnu priču.