Dvije godine nakon predstavljanja projekta Sea Zero, norveška kompanija Hurtigruten najavila je da je koncept njihovog budućeg kruzera bez emisija dodatno usavršen nakon opsežnih modelskih testiranja. Cilj im je – do 2030. godine – uvesti u promet prvi kruzer koji će redovno ploviti norveškom obalom bez emisija štetnih plinova.
Kako piše The Maritime Executive, testiranja su provedena u suradnji s institutima i tvrtkama poput SINTEF Ocean, Vard Design, DNV, Corvus Energy i drugima. Korištene su napredne digitalne simulacije i fizički testovi modela broda kako bi se optimizirali svi ključni sustavi – od velikih baterijskih paketa, sklopivih jedara i propelera s kontrarotacijom, do zračnog podmazivanja trupa.
Najnoviji dizajn broda predviđa trup duljine 143,5 metara, što je osam metara više od početne verzije, te širu siluetu i jednu palubu manje radi bolje stabilnosti. Umjesto prvotno planirana tri jedra, novi model imat će dva sklopiva solarna jedra, koja bi sama mogla smanjiti ukupnu potrošnju energije za 10 do 15 posto.
Projekt Sea Zero ima za cilj smanjiti potrošnju energije za 40 do 50 posto u odnosu na današnje brodove. Time bi se omogućilo korištenje baterija koje se pune putem kopnene električne mreže u lukama. Brod bi tako mogao ploviti bez emisija između luka pod normalnim vremenskim uvjetima.
„Učimo jako puno iz testiranja, a rezultati pokazuju da se naši ambiciozni ciljevi mogu ostvariti u stvarnosti“, izjavio je Gerry Larsson-Fedde, operativni direktor Hurtigrutena.
Norveški parlament već je usvojio zakone koji zahtijevaju prelazak na brodove bez emisija u priobalnom prometu i fjordovima. Manji brodovi do 10.000 GT moraju preći na nultu emisiju do 2026., dok se za veće brodove rok pomiče na 2032.
Hurtigruten trenutno upravlja flotom od četiri hibridna broda i jasno ističe da im je održivost ključni prioritet – kroz energetsku učinkovitost, odgovorno upravljanje otpadom i inovacije poput Sea Zero koncepta.