Nova analiza nevladine organizacije Seas At Risk pokazuje da bi ugradnja vjetropogona na velike teretne brodove mogla godišnje donijeti uštede na gorivu od gotovo 500.000 američkih dolara po brodu, uz istodobno smanjenje potrošnje goriva i emisija CO₂ za do 12%.
Studija pod nazivom Wind First! ukazuje na to da je tehnologija vjetropogona već dostupna, te može igrati ključnu ulogu u ispunjavanju ciljeva Međunarodne pomorske organizacije (IMO) za smanjenje emisija do 2030. godine. Naime, IMO je zacrtao da brodovi do te godine moraju koristiti najmanje 5% energije iz izvora s niskom ili nultom emisijom, piše Offshore Energy.

Integracijom jedara u globalnu trgovačku flotu moglo bi se postići trenutno smanjenje emisija, smanjiti hitna potreba za skupim e-gorivima i omogućiti njihovo postupno uvođenje bez tržišnih šokova.
Unatoč prednostima, Bureau Veritas je ranije upozorio da se šira primjena vjetropogona još uvijek suočava s regulatornim i tehničkim preprekama, kao i s nepovjerenjem unutar industrije.
No, situacija bi se uskoro mogla promijeniti. IMO će se sastati u Londonu od 31. ožujka do 11. travnja kako bi finalizirao mjere za provedbu GHG strategije. Među prijedlozima su i uvođenje poreza na ugljik od 150 dolara po toni, standardi koji nagrađuju korištenje vjetropogona, te jačanje okvira za energetsku učinkovitost brodova (CII).
IMO je prošle godine postavio cilj postizanja nulte emisije do 2050., uz međuciljeve od 30% smanjenja do 2030. i 80% do 2040. Ključ uspjeha leži u globalnim politikama koje potiču ulaganja u zelene tehnologije.