Prema novom istraživanju danskog Sea-Intelligencea, od 50 najvećih kontejnerskih brodara koji su 2000. godine činili vrh svjetske scene, danas ih je aktivno tek 24. Unatoč smanjenju broja igrača, njihov zajednički kapacitet drastično je porastao – s 2,5 milijuna TEU u 2000. godini na čak 26,7 milijuna TEU u 2025., što predstavlja rast od 983% tijekom 25 godina.
To znači prosječan godišnji rast kapaciteta od 10%, što jasno pokazuje koliko su se preostali prijevoznici uspješno prilagodili i proširili u izazovnom tržišnom okruženju.
Preostalih 26 brodara iz današnje top 50 liste čine kombinaciju novih tvrtki i onih koje su se u međuvremenu uspjele probiti izvan tadašnje konkurencije. Međutim, ovi “novi” igrači danas upravljaju s tek 6% globalne kontejnerske flote, dok veterani iz 2000. kontroliraju čak 84% kapaciteta, piše Splash247.
Sea-Intelligence ovu situaciju opisuje kao rezultat “ekstremne konsolidacije” tržišta, gdje su se etablirani prijevoznici pokazali otpornijima i sposobnijima za rast u odnosu na nove ulaske na tržište.

Prema podacima Alphaliner-a, ukupna globalna flota ovoga tjedna premašit će 32 milijuna TEU. Usporedbe radi, industriji je trebalo gotovo pola stoljeća da dosegne prvih 5 milijuna TEU (što se dogodilo 2001. godine), dok je rast s 20 na 30 milijuna TEU ostvaren u samo sedam godina – ponajviše zahvaljujući masovnim isporukama novih brodova iz Azije.
Pomorski sektor time ponovno potvrđuje svoju dinamičnost, ali i sve veći utjecaj megabrodara koji diktiraju pravila igre u globalnom kontejnerskom prometu.