O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Emisije, plastika, balast: IMO kreće u veliku ekološku reformu

MEPC 83: Nova pravila za čišće more i učinkovitiju plovidbu.

Od 7. do 11. travnja 2025., IMO-ov Odbor za zaštitu morskog okoliša (MEPC) održat će 83. sjednicu u Londonu, gdje će se odlučivati o važnim mjerama za smanjenje emisija iz brodova i zaštitu mora.

Prije same sjednice, održavaju se i pripremni sastanci radnih skupina za stakleničke plinove i zagađenje zraka, čime se dodatno ističe ozbiljnost ovog ciklusa.

Glavne točke dnevnog reda:

  1. Strategija “Net-Zero”
    Predložene su izmjene MARPOL Priloga VI za uvođenje standarda za goriva s nižim emisijama te ekonomski mehanizam – naplata emisija. Ova pravila trebala bi se usvojiti u listopadu 2025., a na snagu bi mogla stupiti 16 mjeseci kasnije.
  2. Revizija kratkoročnih mjera
    U fokusu su poboljšanja EEXI i CII sustava koji mjere energetske učinke brodova. Očekuje se završetak prve faze revizije i plan za daljnji razvoj od 2026.
  3. Energetska učinkovitost brodova
    Uvodit će se smjernice za mjerenje emisija metana i dušikovog oksida, te okvir za primjenu sustava za hvatanje ugljika na brodovima.
  4. Plastični otpad iz brodova
    Usvaja se novi Akcijski plan za 2025., s fokusom na smanjenje otpada i regulaciju prijevoza plastičnih kuglica (pellets) u kontejnerima.
  5. Zaštićena morska područja
    Razmatra se proglašenje Sjeveroistočnog Atlantika područjem kontrole emisija (ECA), te nova PSSA područja u Tihom oceanu uz Južnu Ameriku.
  6. Balastne vode i štetni organizmi
    Nastavlja se revizija Konvencije o balastnim vodama, a očekuje se finalizacija prijedloga izmjena za usvajanje na budućim sjednicama.
  7. Zrak i emisije
    Teme uključuju regulaciju ispušnih sustava (scrubbera), crni ugljik i NOx emisije, uz moguće produljenje roka za razvoj ekološki prihvatljivih “polarnih goriva”.
  8. Izmjene NOx tehničkog kodeksa
    Usvaja se izmjena koja omogućuje fleksibilnije certificiranje motora s više radnih profila, što omogućuje optimizaciju potrošnje goriva.
  9. Onečišćenje i biofouling
    Nova pravila za prijevoz bio-goriva, čišćenje podvodnog dijela trupa, te preciznije smjernice za opasne materijale.
  10. Novi prijedlozi
    Raspravljat će se o uvođenju pravila za upravljanje biofoulingom, sigurnosti pri korištenju amonijaka kao goriva te certifikaciji motora na goriva bez ugljika.

MEPC 83: Nova pravila za čišće more i učinkovitiju plovidbu.

Od 7. do 11. travnja 2025., IMO-ov Odbor za zaštitu morskog okoliša (MEPC) održat će 83. sjednicu u Londonu, gdje će se odlučivati o važnim mjerama za smanjenje emisija iz brodova i zaštitu mora.

Prije same sjednice, održavaju se i pripremni sastanci radnih skupina za stakleničke plinove i zagađenje zraka, čime se dodatno ističe ozbiljnost ovog ciklusa.

Glavne točke dnevnog reda:

  1. Strategija “Net-Zero”
    Predložene su izmjene MARPOL Priloga VI za uvođenje standarda za goriva s nižim emisijama te ekonomski mehanizam – naplata emisija. Ova pravila trebala bi se usvojiti u listopadu 2025., a na snagu bi mogla stupiti 16 mjeseci kasnije.
  2. Revizija kratkoročnih mjera
    U fokusu su poboljšanja EEXI i CII sustava koji mjere energetske učinke brodova. Očekuje se završetak prve faze revizije i plan za daljnji razvoj od 2026.
  3. Energetska učinkovitost brodova
    Uvodit će se smjernice za mjerenje emisija metana i dušikovog oksida, te okvir za primjenu sustava za hvatanje ugljika na brodovima.
  4. Plastični otpad iz brodova
    Usvaja se novi Akcijski plan za 2025., s fokusom na smanjenje otpada i regulaciju prijevoza plastičnih kuglica (pellets) u kontejnerima.
  5. Zaštićena morska područja
    Razmatra se proglašenje Sjeveroistočnog Atlantika područjem kontrole emisija (ECA), te nova PSSA područja u Tihom oceanu uz Južnu Ameriku.
  6. Balastne vode i štetni organizmi
    Nastavlja se revizija Konvencije o balastnim vodama, a očekuje se finalizacija prijedloga izmjena za usvajanje na budućim sjednicama.
  7. Zrak i emisije
    Teme uključuju regulaciju ispušnih sustava (scrubbera), crni ugljik i NOx emisije, uz moguće produljenje roka za razvoj ekološki prihvatljivih “polarnih goriva”.
  8. Izmjene NOx tehničkog kodeksa
    Usvaja se izmjena koja omogućuje fleksibilnije certificiranje motora s više radnih profila, što omogućuje optimizaciju potrošnje goriva.
  9. Onečišćenje i biofouling
    Nova pravila za prijevoz bio-goriva, čišćenje podvodnog dijela trupa, te preciznije smjernice za opasne materijale.
  10. Novi prijedlozi
    Raspravljat će se o uvođenju pravila za upravljanje biofoulingom, sigurnosti pri korištenju amonijaka kao goriva te certifikaciji motora na goriva bez ugljika.

MOŽE VAS ZANIMATI

HTML Code here
HTML Code here