O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kina blokira dogovor između MSC-a i BlackRocka o preuzimanju Hutchison Ports

Planirana prodaja 80% Hutchison Ports grupacije MSC-u i BlackRocku za 22,8 milijardi dolara sada je pod znakom pitanja zbog protivljenja kineskih vlasti.

Kako piše Splash247, Peking je odlučio zaustaviti prodaju većinskog udjela u Hutchison Ports, koji je trebao preuzeti brodarski div MSC i investicijski fond BlackRock. Transakcija vrijedna čak 22,8 milijardi dolara, kojom bi kupljeno 80% udjela u lučkom operateru, trebala se finalizirati već sutra. No, kineske vlasti su odlučile intervenirati.

Radi se o prodaji koja bi obuhvatila 43 luke i 199 vezova u 23 zemlje svijeta, što bi ujedno bila jedna od najvećih transakcija u povijesti pomorske industrije. Iako Hutchison Ports više ne drži vodeću poziciju među svjetskim terminal operaterima, i dalje je riječ o značajnom globalnom igraču.

Kineska državna Uprava za nadzor tržišnog natjecanja objavila je da će provesti pravnu reviziju transakcije. Prema riječima glasnogovornika kineskog Ministarstva vanjskih poslova, Guo Jiakuna, cilj je zaštita tržišnog natjecanja i javnog interesa.

“Protivimo se ekonomskom pritisku i hegemonističkim potezima koji ugrožavaju legitimne interese drugih zemalja,” izjavio je Guo.

Ako bi MSC, najveća svjetska kontejnerska kompanija, zajedno s BlackRockom preuzeo Hutchisonove terminale izvan Kine, skočio bi na vrh globalne ljestvice terminalskih operatera koju objavljuje Drewry, s ukupnim godišnjim prometom od 78,3 milijuna TEU-a.

Foto: Splash47

Hutchison Ports je tijekom 1990-ih započeo svoju globalnu ekspanziju izvan Hong Konga, s projektima u Felxistoweu i Shenzhenu. Tijekom godina izgradio je jednu od najvećih svjetskih mreža kontejnerskih terminala. Ipak, tijekom zadnjih 20 godina ta je dominacija pala – danas se nalazi na šestom mjestu globalne ljestvice operatera.

Beijing sada jasno poručuje da ovakve strateške infrastrukture, poput luka, ne mogu biti predmet isključivo tržišnih odluka bez državnog odobrenja.

Planirana prodaja 80% Hutchison Ports grupacije MSC-u i BlackRocku za 22,8 milijardi dolara sada je pod znakom pitanja zbog protivljenja kineskih vlasti.

Kako piše Splash247, Peking je odlučio zaustaviti prodaju većinskog udjela u Hutchison Ports, koji je trebao preuzeti brodarski div MSC i investicijski fond BlackRock. Transakcija vrijedna čak 22,8 milijardi dolara, kojom bi kupljeno 80% udjela u lučkom operateru, trebala se finalizirati već sutra. No, kineske vlasti su odlučile intervenirati.

Radi se o prodaji koja bi obuhvatila 43 luke i 199 vezova u 23 zemlje svijeta, što bi ujedno bila jedna od najvećih transakcija u povijesti pomorske industrije. Iako Hutchison Ports više ne drži vodeću poziciju među svjetskim terminal operaterima, i dalje je riječ o značajnom globalnom igraču.

Kineska državna Uprava za nadzor tržišnog natjecanja objavila je da će provesti pravnu reviziju transakcije. Prema riječima glasnogovornika kineskog Ministarstva vanjskih poslova, Guo Jiakuna, cilj je zaštita tržišnog natjecanja i javnog interesa.

“Protivimo se ekonomskom pritisku i hegemonističkim potezima koji ugrožavaju legitimne interese drugih zemalja,” izjavio je Guo.

Ako bi MSC, najveća svjetska kontejnerska kompanija, zajedno s BlackRockom preuzeo Hutchisonove terminale izvan Kine, skočio bi na vrh globalne ljestvice terminalskih operatera koju objavljuje Drewry, s ukupnim godišnjim prometom od 78,3 milijuna TEU-a.

Foto: Splash47

Hutchison Ports je tijekom 1990-ih započeo svoju globalnu ekspanziju izvan Hong Konga, s projektima u Felxistoweu i Shenzhenu. Tijekom godina izgradio je jednu od najvećih svjetskih mreža kontejnerskih terminala. Ipak, tijekom zadnjih 20 godina ta je dominacija pala – danas se nalazi na šestom mjestu globalne ljestvice operatera.

Beijing sada jasno poručuje da ovakve strateške infrastrukture, poput luka, ne mogu biti predmet isključivo tržišnih odluka bez državnog odobrenja.

MOŽE VAS ZANIMATI

HTML Code here
HTML Code here