Nakon slabog početka godine, južnokorejska brodogradilišta u ožujku bilježe snažan oporavak narudžbi. Prema podacima Clarkson Research Servicea, korejski škverovi osigurali su čak 55 posto ukupnih narudžbi po tonaži – 820.000 CGT, naspram 520.000 CGT koliko su ostvarili kineski škverovi.
Iako je Kina naručila više brodova (31 naspram 17), Južna Koreja fokusira se na kvalitetu i sofisticiranost – LNG tankeri, plovila na amonijak, automatizaciju i visoku tehnologiju. Ova strategija donosi rezultate u segmentima s većom vrijednosti i profitabilnošću, piše The Maritime Executive.
Usporedbe radi, samo mjesec dana ranije, u veljači, Kina je držala 70% udjela po tonaži, dok je Koreja tada imala tek 9%. Prošle godine, situacija je bila još teža – Kina je zabilježila 70% svih globalnih narudžbi, a Koreja samo 16%.
Trenutačno, kineska brodogradilišta imaju najveću knjigu narudžbi na svijetu – 94 milijuna CGT (59% globalnog udjela), dok Južna Koreja drži drugo mjesto sa 36 milijuna CGT (23%).
Koreja sada gleda prema Sjedinjenim Državama kao novom izvoru narudžbi. U veljači su mediji izvijestili da američki Ured za trgovinu razmatra uvođenje pristojbi na brodove izgrađene u Kini, a koji pristaju u američke luke. Predložene mjere, koje podržava Trumpova administracija, trebale bi pomoći oživljavanju američke brodogradnje.
Prema izvješću CHOSUNBIZ-a, strah od novih nameta već ima posljedice – ExxonMobil je otkazao narudžbu dvaju LNG bunkering brodova koji su trebali biti građeni u Kini.
Najveće korejsko brodogradilište, HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, 3. travnja objavilo je novu narudžbu LNG nosača vrijednu 263 milijuna dolara. Od početka godine primili su narudžbe za 24 broda u vrijednosti 4,07 milijardi dolara, što je 22,6% planiranog godišnjeg cilja od 18,05 milijardi dolara.