Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLP) donijela je odluku o novim koncesijama za brzobrodske državne linije. Na iznenađenje mnogih, po prvi put ugovore za plovidbu prema zadarskim otocima dobio je TP line, tvrtka iz grupacije Tankerske plovidbe, koja je dosad bila aktivna na području dubrovačkih otoka.
TP line će tako održavati dvije važne linije:
- Liniju 9401: Olib – Silba – Premuda – Zadar
- Liniju 9406: Zadar – Sali – Zaglav – Iž Mali/Bršanj
Za liniju 9401 TP line je ugovorio iznos od 14,3 milijuna eura, a za liniju 9406 nešto više od 12,3 milijuna eura, sve na razdoblje od šest godina. Obje ponude su ušle u okvir procijenjenih troškova, a konkurentske ponude drugih brodara, uključujući Miatrade i G&V Line Jadera, ocijenjene su nepravilnima.
Na obje linije godišnji promet u zadnje dvije godine bio je ispod 100.000 putnika, što ih čini pogodnima za dodjelu državne potpore, u skladu s propisima o javnom pomorskom prijevozu.
Minimalna tjedna učestalost plovidbe na liniji Olib – Zadar bit će osam povratnih putovanja, dok linija Zadar – Sali – Iž ima čak 21 tjednu plovidbu tijekom cijele godine.
Preostale četiri zadarske linije i dalje ostaju u rukama Jadrolinije. Riječ je o sljedećim rutama:
- 9403: Ist – Molat – Zadar
- 9404: Brbinj – Božava – Zadar
- 9405: Zadar – Veli Iž – Rava
- 9407: Zadar – Rivanj – Sestrunj
Za sve četiri linije Jadrolinija je ponudila konkurentne cijene unutar planiranih budžeta, a ukupno će prevoziti više od 100.000 putnika godišnje.
Ova promjena označava početak nove faze u povezivanju zadarskih otoka, a dolazak TP linea donosi svježu dinamiku na tržište koje je godinama bilo podijeljeno među istim brodarima.