O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pomorske dionice jačaju nakon zaokreta u američkoj carinskoj politici

Američka administracija odlučila je na 90 dana suspendirati novu carinsku politiku poznatu kao „recipročne carine“, što je odmah izazvalo pozitivan šok na svjetskim burzama. Iako Kina ostaje podložna najstrožem režimu – s carinama do 125 posto – većina ostalih zemalja suočena je s blažim, 10-postotnim carinskim opterećenjem.

Ova promjena odmah je podigla burzovne indekse. Dow Jones skočio je za 8 posto, S&P 500 gotovo 10 posto, a tehnološki Nasdaq čak 12 posto. Sličan rast zabilježen je i u Aziji – japanski Nikkei porastao je 8 posto, a singapurski indeks STI za 5 posto, piše The Maritime Executive.

Pomorske dionice bile su među najvećim dobitnicima. Dionica Carnival Cruise Linea skočila je za više od 17 posto, Royal Caribbean 16 posto, a Norwegian Cruise Line 18 posto. Sve tri kompanije u jednom danu nadoknadile su gubitke nastale nakon najave carina 2. travnja.

Pozitivan trend vidio se i u offshore sektoru, gdje je Transocean porastao za 10 posto. Tidewater, specijaliziran za brodove za opskrbu platformi (OSV), također je zabilježio isti rast. Tankerske kompanije poput CMB.Tech, Teekay i Scorpio imale su manji, ali pozitivan pomak – između 3 i 6 posto.

U kontejnerskom segmentu, najveći skok imala je tajvanska kompanija Yang Ming, gotovo 10 posto. No, kineski brodari poput COSCO-a ostali su pod pritiskom zbog nastavka američkih carina i mogućnosti dodatnih pristojbi za kineske brodove. Dionica COSCO Shipping Holdingsa pala je 1 posto.

Važno je naglasiti da je ova promjena privremena – traje 90 dana i daje prostor za pregovore između SAD-a i ostalih zemalja. Situacija na globalnoj trgovinskoj sceni i dalje je nestabilna, ali za sada brodarski sektor ima razloga za optimizam.

Američka administracija odlučila je na 90 dana suspendirati novu carinsku politiku poznatu kao „recipročne carine“, što je odmah izazvalo pozitivan šok na svjetskim burzama. Iako Kina ostaje podložna najstrožem režimu – s carinama do 125 posto – većina ostalih zemalja suočena je s blažim, 10-postotnim carinskim opterećenjem.

Ova promjena odmah je podigla burzovne indekse. Dow Jones skočio je za 8 posto, S&P 500 gotovo 10 posto, a tehnološki Nasdaq čak 12 posto. Sličan rast zabilježen je i u Aziji – japanski Nikkei porastao je 8 posto, a singapurski indeks STI za 5 posto, piše The Maritime Executive.

Pomorske dionice bile su među najvećim dobitnicima. Dionica Carnival Cruise Linea skočila je za više od 17 posto, Royal Caribbean 16 posto, a Norwegian Cruise Line 18 posto. Sve tri kompanije u jednom danu nadoknadile su gubitke nastale nakon najave carina 2. travnja.

Pozitivan trend vidio se i u offshore sektoru, gdje je Transocean porastao za 10 posto. Tidewater, specijaliziran za brodove za opskrbu platformi (OSV), također je zabilježio isti rast. Tankerske kompanije poput CMB.Tech, Teekay i Scorpio imale su manji, ali pozitivan pomak – između 3 i 6 posto.

U kontejnerskom segmentu, najveći skok imala je tajvanska kompanija Yang Ming, gotovo 10 posto. No, kineski brodari poput COSCO-a ostali su pod pritiskom zbog nastavka američkih carina i mogućnosti dodatnih pristojbi za kineske brodove. Dionica COSCO Shipping Holdingsa pala je 1 posto.

Važno je naglasiti da je ova promjena privremena – traje 90 dana i daje prostor za pregovore između SAD-a i ostalih zemalja. Situacija na globalnoj trgovinskoj sceni i dalje je nestabilna, ali za sada brodarski sektor ima razloga za optimizam.

MOŽE VAS ZANIMATI

O kuharima i ostalima