O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

CMB.TECH gradi brod na amonijak za Fortescue

Australski rudarski div Fortescue potpisao je povijesni ugovor s brodarskom tvrtkom CMB.TECH, koja posluje pod okriljem belgijske obitelji Saverys, o najmu newcastlemax broda na pogon amonijakom.

Riječ je o brodu nosivosti 210.000 DWT, koji će biti opremljen dual-fuel motorom s mogućnošću korištenja amonijaka kao glavnog goriva. Gradnja broda već je u tijeku u kineskom brodogradilištu Qingdao Beihai, a isporuka se očekuje krajem 2026. godine, piše Splash247.

Brod je dio veće serije rasutih teretnjaka koje CMB.TECH razvija za prijelaz na zelene tehnologije, a ugovor s Fortescueom uključuje isporuku željezne rude iz Pilbare u Australiji prema kupcima u Kini i drugim svjetskim tržištima.

Ovo je jedan od ključnih poteza Fortescuea u ostvarenju ambicioznih ciljeva – nulte emisije stakleničkih plinova iz vlastitih operacija do 2030. godine, te neto nula emisije u cijelom opskrbnom lancu do 2040.

Zanimljivo, ovo je druga velika najava vezana uz amonijak u kratkom vremenskom razmaku – krajem prošlog mjeseca japanski MOL i CMB.TECH udružili su snage za gradnju čak devet amonijakom pogonjenih brodova, uključujući i prve capesize bulkere na svijetu na takav pogon.

Ovo jasno pokazuje da je tržište sve spremnije na ozbiljan zaokret prema alternativnim gorivima i da je amonijak jedan od glavnih kandidata za zamjenu tradicionalnog goriva u brodarstvu.

Australski rudarski div Fortescue potpisao je povijesni ugovor s brodarskom tvrtkom CMB.TECH, koja posluje pod okriljem belgijske obitelji Saverys, o najmu newcastlemax broda na pogon amonijakom.

Riječ je o brodu nosivosti 210.000 DWT, koji će biti opremljen dual-fuel motorom s mogućnošću korištenja amonijaka kao glavnog goriva. Gradnja broda već je u tijeku u kineskom brodogradilištu Qingdao Beihai, a isporuka se očekuje krajem 2026. godine, piše Splash247.

Brod je dio veće serije rasutih teretnjaka koje CMB.TECH razvija za prijelaz na zelene tehnologije, a ugovor s Fortescueom uključuje isporuku željezne rude iz Pilbare u Australiji prema kupcima u Kini i drugim svjetskim tržištima.

Ovo je jedan od ključnih poteza Fortescuea u ostvarenju ambicioznih ciljeva – nulte emisije stakleničkih plinova iz vlastitih operacija do 2030. godine, te neto nula emisije u cijelom opskrbnom lancu do 2040.

Zanimljivo, ovo je druga velika najava vezana uz amonijak u kratkom vremenskom razmaku – krajem prošlog mjeseca japanski MOL i CMB.TECH udružili su snage za gradnju čak devet amonijakom pogonjenih brodova, uključujući i prve capesize bulkere na svijetu na takav pogon.

Ovo jasno pokazuje da je tržište sve spremnije na ozbiljan zaokret prema alternativnim gorivima i da je amonijak jedan od glavnih kandidata za zamjenu tradicionalnog goriva u brodarstvu.

MOŽE VAS ZANIMATI

O kuharima i ostalima