Pod vodstvom Hanwha Oceana, Philly Shipyard pokreće ambiciozan projekt izgradnje prvih američkih LNG brodova nakon više od pola stoljeća.
Philly Shipyard najavio je da će ponovno pokrenuti gradnju LNG brodova u SAD-u – prvi put nakon više od 50 godina. Ova odluka dolazi nakon nove direktive američkog Ureda za trgovinskog predstavnika (USTR), kojom se želi ojačati američka brodogradnja i povećati udio američkih brodova u izvozu LNG-a, piše Splash247.
Prema novim pravilima, najmanje 1% američkog izvoza ukapljenog prirodnog plina (LNG) mora se prevoziti na brodovima koji su izgrađeni, upravljani i pod zastavom SAD-a, a ta će kvota postupno rasti – 4% do 2035. i 15% do 2047. godine.
Trenutno su samo tri od 800 aktivnih LNG brodova na svijetu izgrađena u SAD-u – svi još iz 1970-ih. Upravo zato je najava Hanwha Oceana, nove vlasnice Philly Shipyarda i jednog od vodećih svjetskih graditelja LNG brodova, izazvala veliko zanimanje u pomorskom sektoru.
Hanwha Ocean, bivši Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), donosi stručnost i iskustvo u gradnji ovih tehnički složenih brodova u američku brodogradilišnu industriju. Plan je razviti domaći kapacitet za gradnju LNG tankera i tako pomoći SAD-u da odgovori na nove regulative.
Ipak, prijedlog USTR-a nije prošao bez kritika. Washingtonski lobistički centar Center for Liquefied Natural Gas (CLNG) tvrdi da bi ovakva pravila mogla ozbiljno ograničiti konkurentnost američkog LNG izvoza.
“Ova inicijativa jednostavno nije provediva i ograničit će sposobnost SAD-a da se natječe s drugim globalnim LNG dobavljačima,” izjavio je Charlie Riedl, izvršni direktor CLNG-a.
Unatoč kritikama, Philly Shipyard već priprema teren za novu fazu brodogradnje, a s obzirom na sve veći globalni interes za LNG, ova investicija bi mogla označiti početak novog poglavlja za američku trgovačku mornaricu.